Na tegorocznej konferencji Apple WWDC padło wiele pytań ale również odpowiedzi związanych bezpośrednio z prywatnością użytkowników. IOS 9 ma zredefiniować pojęcie prywatności i udostępnić użytkownikowi lepsze narzędzia oraz zabezpieczenia.
Korzystając z iOS 9 w wersji beta można zauważyć, że domyślna przeglądarka internetowa Safari posiada zakładkę o nazwie „content blocker”. W tym miejscu każdy z użytkowników może ustalić czy chciałby zablokować wyświetlane reklamy, śledzenie jego zachowań przez strony, gromadzenie ciasteczek czy chociażby włączyć powiadomienia o podejrzanych witrynach. Ciekawe czy ta opcja będzie również dostępna dla zewnętrznych programistów aplikacji.
Content blocker to nic innego, jak nadepnięcie Google na odcisk. Apple również zajmuje się reklamami jednak nie generuje z nich aż takiego przychodu jak firma z Mountain View. Sam gdybym był użytkownikiem urządzenia z systemem iOS od razu zaznaczyłbym opcję blokady śledzenia oraz wyłączenia gromadzenia ciasteczek.
Jedno na ten moment wiemy już na pewno. To nie będzie ulubiona zakładka konkurencyjnych firm.
źródło: PhoneArena
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Apple ponownie udowodniło, że wiodący status w branży smartfonów jest zasłużony, prezentując swój najnowszy flagowy…
Google Pixel 10 Pro Fold pozuje pierwszych grafikach. Ma być tańszy od poprzednika – a…
Klon Bloodborne – Thymesia, czyli brutalna gra akcji RPG trafiła na ciekawą 60% zniżkę. Ta…
Nareszcie doczekaliśmy się Apple Intelligence także w Europie, czyli również w Polsce. Apple udostępnia swoje…
Samsung Galaxy Tab S10 FE i S10 FE+ zadebiutowały oficjalnie. To najmniej opłacalne Samsungi, jakie…
vivo V50e niedługo będzie mieć swoją premierę i został już zapowiedziany przez producenta. Dobry aparat…