Na tegorocznej konferencji Apple WWDC padło wiele pytań ale również odpowiedzi związanych bezpośrednio z prywatnością użytkowników. IOS 9 ma zredefiniować pojęcie prywatności i udostępnić użytkownikowi lepsze narzędzia oraz zabezpieczenia.
Korzystając z iOS 9 w wersji beta można zauważyć, że domyślna przeglądarka internetowa Safari posiada zakładkę o nazwie „content blocker”. W tym miejscu każdy z użytkowników może ustalić czy chciałby zablokować wyświetlane reklamy, śledzenie jego zachowań przez strony, gromadzenie ciasteczek czy chociażby włączyć powiadomienia o podejrzanych witrynach. Ciekawe czy ta opcja będzie również dostępna dla zewnętrznych programistów aplikacji.
Content blocker to nic innego, jak nadepnięcie Google na odcisk. Apple również zajmuje się reklamami jednak nie generuje z nich aż takiego przychodu jak firma z Mountain View. Sam gdybym był użytkownikiem urządzenia z systemem iOS od razu zaznaczyłbym opcję blokady śledzenia oraz wyłączenia gromadzenia ciasteczek.
Jedno na ten moment wiemy już na pewno. To nie będzie ulubiona zakładka konkurencyjnych firm.
źródło: PhoneArena
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Globalny Xiaomi 15 Ultra ujawnia kolejne tajemnice. Superflagowiec już nie tylko zdradził wygląd na żywo…
Epicka strategia turowa trafiła na 80% zniżkę. Ta sprawi, że przy zakupie tytułu zaoszczędzicie -…
Apple znów musi wypłacić pieniądze użytkownikom sprzętów marki. To w związku z ugodą, która dotyczy…
Nothing Phone (3a) będzie jednym z ciekawszych wyborów do kupienia w Polsce. Smartfon klasy średniej,…
T-Mobile przygotował atrakcyjny bonus dla klientów operatora. To aż 1000 GB internetu, które aktywne będą…
Android 16 ma przynieść smartfonom ważną funkcję dla fanów trybu ciemnego. Ta ma bowiem sprawić,…