Firma analityczna Nielsen Company opublikowała rezultaty badań amerykańskiego rynku smartfonów oraz opinii i planów użytkowników w I kwartale bieżącego roku. Według ekspertów, w porównaniu z okresem od lipca do września ubiegłego roku, zamiary użytkowników smartfonów uległy zmianie.
Przedstawione dane wskazują, iż w III kwartale 2010 roku 26% ankietowanych jako system operacyjny swojego kolejnego smartfona wymieniało Androida. Teraz wskaźnik ten wzrósł do 31%. Odbyło się to kosztem innych graczy z pierwszej trójki – Apple oraz RIM. Zainteresowanie smartfonami firmy z Cupertino spadło z 33% (III kwartał 2010) do 30% (I kwartał 2011). Mimo iż różnica między wynikami Google i Apple nie jest duża, to ważny jest aspekt psychologiczny – korporacja Steve’a Jobsa została pokonana przez swego największego konkurenta. W omawianym okresie zainteresowanie platformą BlackBerry skurczyło się z 13 do 11%.
Wśród tych, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupili smartfon, aż 50% zdecydowało się na urządzenia z platformą Android. 25% nabywców zdecydowało się na iPhony, a 15% na sprzęt z systemem BlackBerry.
Słuchawki z mobilnymi systemami Microsoftu (Windows Mobile, Windows Phone 7) trafiły do 7% kupujących. Za platformami giganta z Redmond uplasowały się jeszcze systemy mobilne Palm/webOS oraz Symbian (trafiły odpowiednio do 2 i 1% użytkowników).
Warto wspomnieć, iż według danych firmy Nielsen, w chwili obecnej w Stanach Zjednoczonych, 37% rynku mobilnych systemów operacyjnych zajmuje platforma ze stajniGoogle, do iOS należy 27% rynku, a BlackBerry OS 22%. Z większych graczy warto wspomnieć jeszcze o Microsofcie – platformy tego producenta oprogramowania zajmują 10% amerykańskiego rynku.
Źródło: blog.nielsen.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.