Ile płacimy?
Z danych zebranych przez specjalistów z Ceneo wynika, iż jednie niespełna 9 procent potencjalnych nabywców jest gotowa wydać na telefon więcej niż 1.800 PLN. Co ciekawe jednak, dużo łatwiej nam zaakceptować wydatek rzędu 1.000-1.799 PLN – na taką opcję decyduje się blisko 25 procent użytkowników. Na zakup modelu w cenie poniżej 500 PLN decyduje się 36% gsmManiaKów.
Na jakie marki zwracamy uwagę?
O ile w segmencie droższych smartfonów pozycja Nokii sukcesywnie słabnie, tak w wypadku wyboru telefonu budżetowego zdecydowanie stawiamy na fińskiego producenta. Z wynikiem 42,89% firma z Espoo jest niekwestionowanym liderem, zostawiając pozostałe przedsiębiorstwa daleko z tyłu. Potencjalnym zagrożeniem dla Nokii może być jednak rosnąca popularność wszechobecnego Samsunga – 26,04% udziału w polskim rynku to dla koreańskiej grupy dobra pozycja startowa na nadchodzące miesiące.
UDZIAŁ POSZCZEGÓLNYCH MAREK W RYNKU
(segment telefonów, których cena nie przekracza 600 PLN)
Nazwa producenta | Udział procentowy |
---|---|
Nokia | 42,89% |
Samsung | 26,04% |
Sony Ericsson | 10,83% |
LG | 9,79% |
myPhone | 2,84% |
Motorola | 1,64% |
Hyundai | 0,68% |
Alcatel | 0,67% |
Maxcom | 0,65% |
HTC | 0,45% |
Emporia | 0,41% |
BlackBerry | 0,40% |
iPro | 0,39% |
Star TV | 0,37% |
Trak | 0,28% |
Huawei | 0,28% |
Sagem | 0,21% |
Fonek | 0,15% |
G-Tide | 0,14% |
Evolve | 0,14% |
Treecon | 0,12% |
Asus | 0,10% |
Gigabyte | 0,09% |
MTK | 0,03% |
HP | 0,03% |
Apple | 0,02% |
Barel | 0,02% |
Swissvoice | 0,02% |
Doro | 0,02% |
Simvalley | 0,02% |
JCB | 0,01% |
Plusfon | 0,00% |
BRONDI | 0,00% |
AURO | 0,00% |
Utano | 0,00% |
MTT | 0,00% |
Garmin-Asus | 0,00% |
Acer | 0,00% |
Amoi | 0,00% |
Switel | 0,00% |
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.