Firma Apple zajęła pierwsze miejsce w rankinguBrandZ Top 100, który tworzy agencja Millward Brown. Markę amerykańskiej korporacji wyceniono na 153,3 mld dolarów, co oznacza prawie dwukrotny wzrost w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem. Drugie miejsce zajął internetowy gigant Google, który wyceniono na 111,5 mld dolarów (spadek wartości o 2%). Warto wspomnieć, iż firma ta przewodziła w prezentowanym rankingu przez ostatnie cztery lata.
Twórcy zestawienia zwracają szczególną uwagę na prawie dwukrotny wzrost wartości marki Apple w okresie zaledwie jednego roku. Firma z Cupertino zawdzięcza to dużemu zainteresowaniu produktami Apple wśród klientów. Mowa tu głównie o nowych modelach iPhone’a oraz iMaca. Spore znaczenie ma również wypuszczenie na rynek iPadów.
W pierwszej piątce najdroższych brandów znajdują się IBM (wyceniany na 100,8 mld dolarów, w porównaniu z rokiem poprzednim wzrost o 17%), McDonald’s ($81 mld, +23%) i Microsoft ($78,2 mld, +2%). Najwyższy wzrost na liście zanotował Facebook, który uplasował się na 35. miejscu listy ($19,1 mld, +246%). O jedną trzecią spadła wartość marki Nintendo (79. miejsce, $11,1 mld), a o 28% wartość brandu Nokia (81. miejsce, $10,7 mld). Z branży IT można wymienić jeszcze firmy AT&T (7. miejsce), Amazon (14), HP (18), Oracle (22), RIM (25), Intel (58), Samsung (67), MTC (80), eBay (82), Sony (85).
Źródło: bloomberg
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.