Firma Apple zajęła pierwsze miejsce w rankinguBrandZ Top 100, który tworzy agencja Millward Brown. Markę amerykańskiej korporacji wyceniono na 153,3 mld dolarów, co oznacza prawie dwukrotny wzrost w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem. Drugie miejsce zajął internetowy gigant Google, który wyceniono na 111,5 mld dolarów (spadek wartości o 2%). Warto wspomnieć, iż firma ta przewodziła w prezentowanym rankingu przez ostatnie cztery lata.
Twórcy zestawienia zwracają szczególną uwagę na prawie dwukrotny wzrost wartości marki Apple w okresie zaledwie jednego roku. Firma z Cupertino zawdzięcza to dużemu zainteresowaniu produktami Apple wśród klientów. Mowa tu głównie o nowych modelach iPhone’a oraz iMaca. Spore znaczenie ma również wypuszczenie na rynek iPadów.
W pierwszej piątce najdroższych brandów znajdują się IBM (wyceniany na 100,8 mld dolarów, w porównaniu z rokiem poprzednim wzrost o 17%), McDonald’s ($81 mld, +23%) i Microsoft ($78,2 mld, +2%). Najwyższy wzrost na liście zanotował Facebook, który uplasował się na 35. miejscu listy ($19,1 mld, +246%). O jedną trzecią spadła wartość marki Nintendo (79. miejsce, $11,1 mld), a o 28% wartość brandu Nokia (81. miejsce, $10,7 mld). Z branży IT można wymienić jeszcze firmy AT&T (7. miejsce), Amazon (14), HP (18), Oracle (22), RIM (25), Intel (58), Samsung (67), MTC (80), eBay (82), Sony (85).
Źródło: bloomberg
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…
Apple iPhone SE 4 będzie miał premierę w Polsce jeszcze wcześniej, niż oczekiwałem. Smartfon zadebiutuje…
Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…
Podkręcony Snapdragon 8 Gen 3 w połączeniu z 7000 mAh to marzenie niejednego ManiaKa. Sam…
Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…