Najnowszy kwartalny raport dotyczący reklam, opublikowany przez sieć mobilnych „adów” (od angielskiego „ad,” oznaczającego reklamę, anons lub ogłoszenie) Smaato, ukazuje informacje, jakoby użytkownicy systemu operacyjnego Windows Phone 7 więcej razy korzystali z wszelkiego rodzaju reklam elektronicznych na swoich mobilnych urządzeniach, niż konsumenci operujący systemami iOS, Symbian, BlackBerry czy Android. Jest to znacząca zmiana w stosunku do zeszłorocznych liczb, które na górnej półce stawiały Symbiana.
Prezes Smaato – Harald Heidhardt – snuje teorię, jakoby urządzenia korzystające z WP7 uznawane były za coś nowego, co siłą rzeczy musi zwiększać wydajność mobilnej branży reklam. Ponadto, SDK (Software Development Kits) Microsoftu nie niosą ze sobą żadnych reklam poza Stanami Zjednoczonymi i tym samym WP7 ma deficyt takowych – co może nieść ze sobą większe zainteresowanie tymi, które są zaimplementowane w aplikacjach lub na stronach internetowych.
Jak widać powyżej, liczby udostępniane przez Smaato dają sporo informacji na temat anonimowych mas użytkowników poszczególnych systemów operacyjnych, a dokładniej ich zbiorowych zachowań i reakcji w sprawie mobilnych reklam. Sądząc po ostatnim raporcie, w niedługiej przyszłości spodziewać się można nawałnicy reklam na sprzęcie z WP7.
Źródło: GigaOm
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.