Przyznam, że z przymrużeniem oka patrzyłem na konferencję WWDC kiedy Tim Cook mówił o prywatności. Tak naprawdę żaden z producentów nie chce walczyć o naszą prywatność, ba, wszyscy chcą wiedzieć więcej. I to nie tylko o naszym zachowaniu.
Apple zawnioskowało o przyznanie patentu dotyczącego nowego systemu e-commerce. W samym patencie, Apple proponuje użytkownikom dostarczanie ukierunkowanych treści reklam, usług oraz towarów na które mogliby sobie pozwolić. Jak to jednak ma działać?
Bardzo prosto. Specjalny, wbudowany w oprogramowanie algorytm miałby monitorować stan kart kredytowych i debetowych osób korzystających ze sprzętu Apple. Na podstawie zebranych w ten sposób informacji, nowy system dobierałby reklamy tylko w taki sposób aby pokazać nam produkty, które nas interesują ale jednocześnie są przyjazne dla naszego portfela.
Na ten moment to jedynie wniosek patentowy, co oznacza, że tak naprawdę nie wiem jak finalnie zostanie zaimplementowane to rozwiązanie. Wydaje mi się jednak, że wszyscy dążą do jak najlepszego poznania cech oraz nawyków indywidualnego użytkownika tak aby móc skupić się bezpośrednio na prostej sprzedaży.
Czy chcielibyście używać takiej funkcji?
źródło: ITNews
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.