>
Kategorie: Microsoft Newsy

Zmiana strategii Microsoftu: zwolnienia w polskich serwisach

Microsoft nie próżnuje. Wszystko wskazuje na to, że w ramach nowej strategii gigant z Redmond postanowił okroić wparcie serwisowe dla klientów w Polsce.

Problemy finansowe dotykają nie tylko Kowalskiego ale również gigantów elektroniki. Obserwując rynek mobilny widzimy, że Sony, HTC a teraz Microsoft zmagają się z dużymi problemami związanymi ze sprzedażą. Niewątpliwie najciekawiej z nich walczy gigant z Redmond, który już niedługo może zaskoczyć nie tylko klientów ale również swoich partnerów serwisowych. Czy będzie to pozytywne zaskoczenie?

Zmiana strategii to długofalowy plan?

Niedawno na łamach gsmManiaka Paweł informował o tym, że Microsoft postanowił zmienić strategię w zakresie ratowania sprzedaży. Jak się okazuje, nie tylko sprzedaży ale i obsługi posprzedażnej urządzeń mobilnych.

Z informacji jakie posiadamy wynika, że nie tylko Devices and Services ucierpią na problemach giganta z Redmond. Firma od momentu przejęcia całego oddziału mobilnego Noki nie radzi sobie dobrze, co z resztą widać po wiadomościach prasowych. Czyżby Nokia pozbyła się „tykającej bomby”? Wygląda na to, że tak.

Produkcja smartfonów i umiejętności to nie wszystko – trzeba mieć jeszcze pomysł i szybko reagować na działania konkurencji. Osobiście czekałem, kiedy Microsoft zacznie szukać pieniędzy tam, gdzie według mnie nie powinien. Przykra wiadomość dla wielu polskich serwisów – już niedługo najprawdopodobniej stracicie dużego klienta. Informacje jako pierwszy podał wpworld powołując się na informacje internautów, którzy są pracownikami serwisu Nokii.

Microsoft jak wiecie zapewne buduje/rozbudowuje w europie jedno duże centrum serwisowe i niestety kończą się czasy sielanki dla małych autoryzowanych serwisów. Z końcem czerwca przyszło nam z MS wypowiedzenie autoryzacji na Nokię/Microsoft, wypowiedzenie 3 miesięczne rzecz jasna. Nie żebyśmy byli najsłabsi albo coś zawalili, po prostu MS zmienia swoją politykę i autoryzację mamy jedynie do końca września(do końca sierpnia funkcjonujemy). Wiele partnerów serwisowych dostało takowe wypowiedzenie, w Polsce zostało jedynie 8 serwisów o najdogodniejszej lokalizacji i jak się mówi w środowisku – one też zostaną zamknięte do końca roku, takie dwustopniowe wygaszanie sieci serwisowej.

cytat opublikowany przez wpworld.pl.

Powyższa wiadomość nie napawa optymizmem. Jeśli lokalne serwisy stracą tak dużego klienta to niewykluczone, że czekają nas zwolnienia w polskich oddziałach serwisowych. Potencjalny klient może (nie musi) ucierpieć na nowej obsłudze ale pamiętajmy, że są to nieoficjalne informacje pochodzące od anonimowych pracowników serwisu Noki/Microsoftu.

Najprawdopodobniej cała sieć naprawcza zostanie przeniesiona do europejskiego centrum serwisowego w Bułgarii. Dla wielu klientów liczy się czas obsługi gwarancyjnych reklamacji, które w tym przypadku mogą się znacznie wydłużyć. Obecnie lokalne serwisy (np SBE – dawny Sacel) zamykają naprawy w przeciągu 48 godzin razem z wysyłką. Sama wysyłka do centrum serwisowego w Bułgarii zajmie około 3 dni + czas naprawy i odsyłki po naprawie. Podejrzewam, że ten szacunek może się wydłużyć do ponad tygodnia. Z informacji drugiego internauty, również pracownika serwisu Noki dowiadujemy się, że wypowiedzenie dostał już jeden z centralnych serwisów czyli słynny i znany pewnie wielu klientom Regenersis.

(…) potwierdzam informację, że z 28 punktów mieszczących się zostanie 8, zostały wybrane punkty z większych miast, o wyborze zadecydowała ilość klientów obsługiwanych „z ulicy”. Jeśli chodzi o Regenersis to też dostali wypowiedzenie. Zostanie póki co jedynie S.B.E. Myślę, że przed otwarciem Europejskiego Centrum Serwisowego, zostanie zamknięta cała sieć punktów NC.

cytuje wpworld.pl.

Zmiana strategii firmy dla dobra klientów

Polityka firmy Microsoft to nie tylko nowe segmenty rynku, jak pisał Paweł ale jak widać też ograniczenie kosztów tam, gdzie się da. Aktualnie firma w telefonach dokłada do każdego smartfona dodatkowe pieniądze. Serwis producenta jest i zawsze będzie ogromnym kosztem. Wparcie dla wyprodukowanego produktu to nie przelewki – pamiętajmy, że jest to wizytówka firmy dla klientów.

Dobrym przykładem zmiany strategii jest Sony, które również ograniczyło w Polsce siec serwisową oraz cały czas zmienia plan sprzedaży. W tym momencie Japończycy walczą o pozostanie na rynku smartfonów. Z takim samym problemem boryka się teraz Microsoft. Czy redukcja polskich serwisów będzie miała znaczący wpływ na sprzedaż i zadowolenie klientów? Przekonamy się o tym niedługo obserwując dokładnie implementację całego planu firmy Microsoft.

Źródło: wpworld.pl

Karol Godlewski

Najnowsze artykuły

  • Newsy

Mocarny OPPO z SD8G3, 12 GB RAM, 144 Hz oraz 67 W oficjalnie. Bardzo wydajny tablet z potencjałem

Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony

Być może za wcześnie skreśliłem tegoroczne flagowce. Znalazłem ważny powód, żeby je kupować

Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…

21 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Nowa darmowa gra w Epic Games Store. Jest bardzo mrocznie

Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Telefony
  • Xiaomi

Mamy globalne potwierdzenie POCO F7 (Pro i Ultra). Smartfony Xiaomi wkrótce w Polsce

Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…

21 listopada 2024
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Spójrz na tę ślicznotkę. Cienka brzytwa HONOR nie przekroczy nawet 7 mm

HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Kupisz to Xiaomi oczami i mam podobnie. Oto nowość, która trafi do Polski, w pełnej krasie

Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…

21 listopada 2024