Ostatnimi czasy Apple zdominowało branżowe doniesienia – nazwa firmy pojawia się praktycznie przy każdej okazji. Eksperci i analitycy mówią już nie tylko o najnowszym sprzęcie, oprogramowaniu i technologiach korporacji z Cupertino – jednym z najważniejszych tematów staje się sam brand, który przyciąga miliony (zarówno ludzi, jak i dolarów). Apple staje się liderem w kolejnych zestawieniach i rankingach i nic nie wskazuje na to, by firma miała wyhamować w tym wyścigu…
Według danych agencji analitycznej iSuppli, korporacja Apple po raz pierwszy została największym na świecie odbiorcą półprzewodników. W ubiegłym roku na asortyment ten firma wydała 17,5 mld dolarów, czyli o prawie 80% więcej niż w roku 2009. Wówczas korporacja z Cupertino zajmowała w tym rankingu trzecią lokatę, ustępując HP i Samsungowi.
Tym razem Hewlett-Packard zajął drugie miejsce z wynikiem 15,2 mld dolarów, a Samsung trzecie miejsce ($13,9 mld). W gronie pięciu największych odbiorców półprzewodników znalazły się także firmy Dell i Nokia. Analitycy z iSuppli podkreślają, iż tak duży wzrost zapotrzebowania na wymienione produkty w przypadku Apple wynika z wielkiej popularności iPhone’a oraz iPada. Aż 61% zamówionych przez firmę półprzewodników wykorzystuje się w urządzeniach mobilnych. Prognozy wskazują, iż w roku 2011 Apple po raz kolejny zajmie pierwsze miejsce w tym rankingu. Firma ma w tym roku zakupić wspomniane produkty za kwotę 22,4 mld dolarów.
Źródło: CNET
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.