Koncern Google potwierdził na swym korporacyjnym blogu, iż finalizowana jest transakcja kupna reklamowej platformy AdMeld. Oficjalnie nie podano sumy, którą amerykański gigant wyłoży na nowy nabytek, ale w branży podaje się kwotę 400 mln dolarów. Jeśli doniesienia te są prawdziwe, to AdMeld okaże się jedną z największych inwestycji korporacji z Mountain View.
Firma AdMeld powstała w roku 2007 i od tego czasu udało jej się zająć znaczącą pozycję na rynku. Platforma jest swoistym pośrednikiem między sieciami reklamowymi a klientami bezpośrednimi. Firma dostarcza usługi optymalizacji reklamowej dla wydawców internetowych (AdMeld ma kilkuset klientów). Inwestycja Google może świadczyć o tym, iż internetowy gigant zamierza wzmocnić i rozbudować własne narzędzia, wśród których należy wymienić Analytics, DoubleClick, czy AdWords.
Transakcję muszą jeszcze zatwierdzić odpowiednie organy antymonopolowe – potem przejęcie stanie się faktem. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż pod koniec 2009 roku Google kupiło za 750 mln dolarów firmę AdMob, zajmująca się reklamą w telefonach komórkowych. Jaki widać korporacja z Mountain View nie zamierza spoczywać na laurach i ostro inwestuje w sektor – czas pokaże, czy wydatki te były strzałem w dziesiątkę.
Źródło: onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.