Koncern Google potwierdził na swym korporacyjnym blogu, iż finalizowana jest transakcja kupna reklamowej platformy AdMeld. Oficjalnie nie podano sumy, którą amerykański gigant wyłoży na nowy nabytek, ale w branży podaje się kwotę 400 mln dolarów. Jeśli doniesienia te są prawdziwe, to AdMeld okaże się jedną z największych inwestycji korporacji z Mountain View.
Firma AdMeld powstała w roku 2007 i od tego czasu udało jej się zająć znaczącą pozycję na rynku. Platforma jest swoistym pośrednikiem między sieciami reklamowymi a klientami bezpośrednimi. Firma dostarcza usługi optymalizacji reklamowej dla wydawców internetowych (AdMeld ma kilkuset klientów). Inwestycja Google może świadczyć o tym, iż internetowy gigant zamierza wzmocnić i rozbudować własne narzędzia, wśród których należy wymienić Analytics, DoubleClick, czy AdWords.
Transakcję muszą jeszcze zatwierdzić odpowiednie organy antymonopolowe – potem przejęcie stanie się faktem. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż pod koniec 2009 roku Google kupiło za 750 mln dolarów firmę AdMob, zajmująca się reklamą w telefonach komórkowych. Jaki widać korporacja z Mountain View nie zamierza spoczywać na laurach i ostro inwestuje w sektor – czas pokaże, czy wydatki te były strzałem w dziesiątkę.
Źródło: onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dawno już nie było tak dobrej promocji. Świetna Motorola Edge 40 Neo ma aż 12…
Ten horror zdobył ogromne uznanie graczy na Steamie. Jego popularność zaledwie w dwa miesiące osiągnęła…
Nowe oszustwo znów atakuje Polaków. Tym razem hakerzy chcą wykraść nasz numer PESEL, wymagając od…
Zbliża się premiera serii Xiaomi Redmi Note 14 5G. Znamy dokładny termin debiutu. Smartfony z…
Na oficjalnej polskiej stronie Xiaomi wystartowały promocje na smartfony i nie tylko. W ramach rewelacyjnej…
W końcu mamy oficjalnej potwierdzenie! nubia Z70 Ultra za kilka dni będzie dostępna globalnie. Smartfon…