Huawei szykuje się do premiery Mate 8, który według opublikowanych dzisiaj informacji ma się pojawić na rynku aż w trzech wersjach, które będą się między sobą różniły przede wszystkim jednym parametrem – rozmiarem wyświetlacza. Czy Huawei aby troszkę nie przesadza?
Huawei zaprezentowało w tym roku trzy różne wersje swojego flagowca, tj. P8, P8 Max i P8 Lite, które oprócz podobnej nazwy nie miały ze sobą wiele wspólnego (szczególnie wersja Lite, która jest wyraźnie słabsza od większych braci). Takie zagranie jest jak najbardziej zrozumiałe, bowiem w ten sposób – bądź zbliżony – postępują wszyscy liczący się producenci. Jednak w przypadku Huawei Mate 8 Chińczycy mogą zdecydować się na jeszcze dalej idący krok.
Według Xiaomi Today Huawei Mate 8 pojawi się na rynku w trzech wariantach, które będą się różniły przede wszystkim wyświetlaczami. Jedna z nich ma być wyposażona w ekran o przekątnej 5.5/5.7 cala, drugi będzie 6-calowcem, a wyświetlacz trzeciego będzie miał rozmiar 6.2 cala. Pierwsze dwa warianty zaoferują rozdzielczość Full HD (1920×1080), a największy WQHD (2560×1440) i to będzie podstawowa i praktycznie jedyna różnica między nimi. Całkiem możliwe, że największy wariant Mate 8 będzie dostępny tylko ze 128GB pamięci wewnętrznej, ale to tylko przypuszczenia. Pozostała część specyfikacji dla wszystkim modeli powinna być bardzo zbliżona bądź identyczna, a możecie się z nią zapoznać w osobnym wpisie.
Szczerze mówiąc nie widzę większego sensu w tylu wariantach tego samego urządzenia. Jeszcze pół biedy, gdyby wersja ,,specjalna” oferowała po prostu większą rozdzielczość, a tak trudno mi uwierzyć, że dla kogoś te dość minimalne różnice w wielkości wyświetlacza mogłyby być aż tak istotne. W końcu jak ktoś nie lubi phabletów to raczej nie kupi żadnego, prawda?
W każdym razie informacja ta nie jest na 100% potwierdzona, dlatego potraktujcie ją proszę z przymrużeniem oka. Jak będzie w istocie dowiemy się już za dziesięć dni, bowiem debiut Huawei Mate 8 powinien nastąpić 26 listopada.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.