Czytnik linii papilarnych do niedawna był domeną smartfonów z najwyższych półek cenowych, szczególnie u renomowanych producentów. Jednak działania Chińczyków i natywne wsparcie dla czujnika biometrycznego ze strony Androida Marshmallow wymusza jego pojawienie się w tańszych urządzeniach i w tej materii postanowił działać Samsung.
Czujnik biometryczny swego czasu trafiał przede wszystkim do smartfonów z najwyższej półki cenowej. Wynikało to głównie z konieczności zadbania o to przez producenta, gdyż Android natywnie nie wspierał tej funkcji. Jednak zmieniło się to w przypadku Androida Marshmallow, co otwiera drogę do jego pojawiania się w coraz tańszych urządzeniach. Zjawisko to potęgowane jest przez działalność chińskich producentów, którzy wyposażają w czujnik biometryczny coraz tańsze smartfony i nie mam tu na myśli dość mało znaną firmę UMI, a odnoszący coraz większe sukcesy na świecie Huawei. Okazuje się , że podobną drogę chce obrać Samsung.
Jak informuje Korea Herald Samsung przymierza się do zaprezentowania w przyszłym roku tańszych urządzeń, które będą wyposażone w czytnik linii papilarnych. Oczywiście nie będą to ściśle budżetowe smartfony (przynajmniej nie na początku), a przede wszystkim średnia półka. Dlatego też nie zdziwiłbym się, gdyby były w niego wyposażone telefony z linii Galaxy A drugiej generacji, które już wkrótce pojawią się na rynku.
W zasadzie jedynym problemem jest stosunkowo duży koszt takiego czytnika, dlatego Koreańczycy chcą teraz skupić się na obniżeniu kosztów z tym związanych. Jednak jak pokazuje przykład Huawei nie ma takiego problemu, z którym nie można sobie poradzić, więc skoro Chińczycy potrafią zaoferować czytnik linii papilarnych w telefonach kosztujących mniej niż 200 dolarów (a w przypadku UMI nawet mniej niż 100 dolarów), to i Samsung powinien poradzić sobie z podobnym zagadnieniem, oczywiście na początku w trochę droższych niż budżetowe urządzeniach.
Oczywiście sam czytnik linii papilarnych to nie wszystko, gdyż Koreańczycy jakby ,,przy okazji” będą jednocześnie promować i upowszechniać Samsung Pay, czyli swój własny system płatności mobilnych, co pozwoli im upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. A to przecież bardzo ważne w biznesie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.