Firma RIM, jak do nie traktowała rynku azjatyckiego bardzo poważnie, pomimo tego, że w tym rejonie świata sprzedaż urządzeń z systemem BlackBerry OS wyraźnie wzrosła. Chociaż według szefostwa kanadyjskiego producenta wyniki te nie są jeszcze na zadowalającym poziomie, postanowili już teraz docenić ostatnie sukcesy. Kilka dni temu została uruchomiona fabryka urządzeń ze znakiem jeżynki w Malezji. Kompleks ma za zadanie ułatwienić zdobycie tego bardzo wymagającego rynku.
Co jest oczywiste, bardzo zadowolone z wyboru są lokalne władze terenu, na którym stoi nowo powstały zakład produkcyjny. Poniżej wypowiedź jednego z przedstawicieli:
Jesteśmy zaszczyceni tym, że to akurat Malezja znalazła miejsce w strategii rozwoju tak dużego gracza, jakim jest Research In Motion w tym regionie świata i z przyjemnością przyjęliśmy wiadomość o tym kroku. Firma dokonała dobrego wyboru stawiając na utalentowaną i wykwalifikowaną siłę roboczą z naszego kraju. Wszystko to stanowi również wiarę w przyjazne warunki biznesowe panujące w Malezji.
Warto również wspomnieć, że RIM już kilkukrotnie próbowała podbić rynek azjatycki, między innymi tworząc dedykowane modele 8910 czy też 8980. Kolejną próbą było uruchomienie dokładnie rok temu pierwszego sklepu internetowego na terenie Chin (oczywiście nie odbyło się bez problemów), co umożliwiło prywatnym użytkownikom korzystanie z najważniejszej usługi, jaką jest BIS.
Kolejnym krokiem, jaki już zrobił producent jest konferencja dla programistów – DevCon Asia, na którą europejscy programiści muszą poczekać do lutego przyszłego roku.
Źródło: mobileworld
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.