>
Kategorie: Meizu Newsy

Meizu sprzedało w tym roku 20 milionów smartfonów

Nie ma chyba na świecie żadnego producenta, który pogardziłby 350% wzrostem sprzedaży swoich smartfonów, a w tym roku sztuka ta udała się Meizu, co jest niewątpliwym sukcesem chińskiej firmy.

W tym roku na rynku smartfonów szczególnie widoczna była ofensywa producentów z Państwa Środka, którzy oferowali urządzenia ze świetnym stosunkiem ceny do jakości. Największy sukces odniosło Huawei, które stało się trzecim największym producentem smartfonów na świecie, sprzedając 100 milionów egzemplarzy swoich telefonów. Jednak nie tylko Huawei może w tym roku świecić sukces, gdyż świetnie poradziło sobie również Meizu.

Meizu sprzedało w tym roku 20 milionów smartfonów, co teoretycznie nie wydaje się wartością olbrzymią, jednak w tym wszystkim najważniejszy jest progres w porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym sprzedało się 4.4 milionów smartfonów tej marki. Wzrost sięgnął więc aż 350% i trudno mi sobie wyobrazić, by jakakolwiek firma nie była zadowolona z takiego rezultatu.

Główną przyczyną tego niewątpliwego sukcesu są smartfony z serii Blue Charm, które oferują świetny stosunek jakości do ceny, a ta jest naprawdę bardzo niska. By to zauważyć wystarczy spojrzeć na choćby na nasz rynek, gdzie testowany przez nas Meizu m2 Note kosztuje ok. 800 złotych i jest bez wątpienia jednym z najlepszych wyborów w swojej kategorii cenowej.

W każdym razie po takim sukcesie można się spodziewać, że chiński producent będzie chciał pójść za ciosem i jeszcze bardziej nakręcać sprzedaż, jednak władze firmy mają zupełnie inne plany. Według wiceprezesa Meizu skupienie się na jak największej sprzedaży może w perspektywie czasu zaszkodzić jakości ich produktów, dlatego będzie ona kontrolowana, a docelowym planem na 2016 rok jest 25 milionów sprzedanych smartfonów. Wyznaczone zostały nawet proporcje dla określonych urządzeń – za 70% planu mają odpowiadać smartfony Blue Charm, a za 30% linia MX. Jak widzicie Meizu chce się skupić przede wszystkim na tańszych urządzeniach (które są przecież główną przyczyną tegorocznego sukcesu) i nie walczyć z gigantami takimi jak Samsung, Apple czy Huawei ilością, tylko jakością swoich produktów.

Strategia ta bardzo mi się podoba i mam szczerą nadzieję, że Meizu rzeczywiście pójdzie wyznaczoną przez siebie ścieżką.

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025