HTC nie jest w najlepszej sytuacji finansowej i wielu analityków zakłada upadek firmy w ciągu najbliższego czasu. Jednak CEO tajwańskiego koncernu mówi jasno – HTC nigdy nie zniknie z rynku.
HTC nie jest w najlepszej formie i to nie od wczoraj, więc już od kilku lat możemy usłyszeć kolejne plotki mówiące o zniknięciu tej firmy z rynku. Podobnie myśli wielu analityków i jak na razie HTC nie zabierało w tej sprawie stanowczego głosu. Wszystko zmieniło się za sprawą jednego z felietonistów agencji Reuters.
Robyn Mak stwierdził bowiem, że HTC jest jedną z kilku marek, która najprawdopodobniej zniknie z rynku smartfonów już w przyszłym roku. Jego opinia wynika z prostego faktu – rynek ten rozwija się coraz wolniej, gdyż w tym roku wzrost sprzedaży nie przekroczył bowiem 10%, więc ofiarami tego stanu rzeczy staną się najsłabsi i najmniej rentowni producenci, w tym HTC. Na te słowa nie pozostała bierna Cher Wang (CEO tajwańskiej firmy), która stwierdziła jasno – HTC nigdy nie zniknie.
Według CEO HTC jest gotowe na 2016 rok, który będzie dla tej firmy ,,ekscytującym”. Producent zamierza bowiem dalej rozszerzać swoją ofertę zarówno pod kątem flagowców (dostosowanych do konkretnych rynków), jak i średniaków i smartfonów z najniższej półki cenowej. Nowa strategia producenta przyniosła już pierwsze owoce, gdyż jak was informowaliśmy jakiś czas temu HTC zanotowało ostatnio wzrost przychodów, a to wszystko dzięki One A9. Czy flagowy One M10 ma szansę na podobny sukces przekonamy się zapewne w pierwszym kwartale przyszłego roku, a jak na razie HTC liczy m.in. na zaprezentowanego niedawno One X9.
HTC zamierza również skupić się na kwestiach związanych z wirtualną rzeczywistością (w lutym na rynek mają trafić gogle Vive) oraz wearable, we współpracy z firmą sportową Under Armour. Generalnie producent ma więc plan na siebie, jednak czy to wystarczy, by przetrwać kryzys i co najważniejsze wyjść na prostą? Osobiście uważam, że może się to udać, jednak przed HTC bardzo daleka droga – ich udział na światowych rynkach oscyluje w okolicach 1%, a ceny akcji spadają, czyli jest naprawdę kiepsko.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.