Xiaomi przestawiło wyniki sprzedaży smartfonów za 2015 rok – są one bardzo dobre, ale z pewnością nie o taki wzrost zainteresowana chodziło chińskiej firmie.
Xiaomi w minionym roku sprzedało około 70 milionów smartfonów. Dane odnoszą się wyłącznie do rynku azjatyckiego, jedynego, w którym producent sprzedaje oficjalnie swoje urządzenia. Gdyby sprzedaż uwzględniała ekspansję na rynki europejskie oraz amerykańskie, Xiaomi mógłby podwoić swoją sprzedaż w ubiegłym roku. Ale na ten moment firma związana jest wyłącznie z rynkiem azjatyckim, a zatem danse nie są brane pod uwagę przez Xiaomi.
Mimo, że wynik jest bardzo pozytywny, 70 milionów sprzedanych smartfonów to jednak jest poniżej oczekiwań (na koniec 2016 miało być między 80 a 100 milionów urządzeń). Do sprzedaży poniżej założeń przyczynił się brak prezentacji w ubiegłym roku sztandarowego smartfonu – Xiaomi Mi5, który zadebiutuje dopiero w lutym 2016.
W porównaniu do roku 2014 sprzedaż smartfonów Xiaomi wzrosła o niemal 9 milionów egzemplarzy. Warto także wspomnieć, że rok 2014 był dla chińskiego producenta rewelacyjny – 227-procentowy wzrost sprzedaży, względem analogicznego okresu w roku 2013. Xiaomi w 2014 roku sprzedało 61.12 mln egzemplarzy smartfonów w dwanaście miesięcy, zaś w roku 2013 wynik ten nie przekroczył nawet 20 milionów (18.7 mln).
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.