Microsoft nie może zaliczyć poprzedniego kwartału do udanych, przynajmniej pod kątem sprzedaży smartfonów Lumia, które rozeszły się w zaledwie 4.5 mln egzemplarzy – jest to wynik tragiczny. Mobilny Windows umiera i jak nietrudno zauważyć firma z Redmond jakoś nie cierpi z tego powodu.
W teorii ostatni kwartał 2015 roku powinien przynieść firmie Microsoft choćby minimalny wzrost sprzedaży smartfonów Lumia, gdyż w tym czasie do sprzedaży weszły aż 3 nowe modele, z czego 2 były długo oczekiwanymi przez fanów kafelkowego OS flagowcami o wyśrubowanej specyfikacji technicznej. Ostatni kwartał roku to również czas świątecznych zakupów, więc w tym okresie każdy może spodziewać się wzrostu sprzedaży swoich urządzeń. Niestety, ale jeśli z tych dwóch powodów ktoś w firmie Microsoft liczył na większe zainteresowanie smartfonami Lumia, to grubo się przeliczył.
Według najnowszych informacji opublikowanych przez producenta, w okresie od października do grudnia 2015 roku nowych właścicieli znalazło tylko 4.5 mln egzemplarzy smartfonów Lumia, czyli o 1.3 mln mniej niż w kwartale poprzednim i aż 6 mln mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Oznacza to spadek sprzedaży na poziomie 57% oraz przychód mniejszy o 49 procent niż w 4Q kalendarzowym 2014 roku.
Patrząc na te dane trudno nie zauważyć, że sytuacja Microsoftu na rynku smartfonów jest wręcz tragiczna, a perspektywa jej poprawienia praktycznie żadna, skoro nie udało się tego osiągnąć przy okazji świąt i premiery trzech nowych urządzeń, w tym długo wyczekiwanych flagowców. Główną przyczyną tego stanu rzeczy może być kiepska forma Windows 10 Mobile, niezbyt konkurencyjna cena Lumii 950 i testowanej przez nas Lumii 950 XL oraz brak skutecznego marketingu. Niestety trudno zauważyć w ekipie z Redmond chęci promowania nowego oblicza mobilnego systemu operacyjnego, a kolejne przesunięcia terminu oficjalnej aktualizacji do Windows 10 Mobile dla uprawnionych smartfonów Lumia tylko potwierdza ten stan rzeczy.
Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja urządzeń z linii Surface, które przyniosły przychód w wysokości 1.35 miliarda dolarów (wzrost o 29%), co według Microsoftu spowodowane jest niezłą sprzedażą dwóch urządzeń: Surface Book oraz Surface Pro 4. Może więc Surface Phone przyniesie tej firmie większy sukces na rynku mobilnym? Mam wrażenie, że tak myśli Microsoft, dlatego niespecjalnie przejmuje się losem swojego mobilnego systemu.
A na koniec ciekawostka – statystyki AdDuplex dotyczące najpopularniejszych smartfonów Lumia w Polsce. Zaskoczeni?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…
Podkręcony Snapdragon 8 Gen 3 w połączeniu z 7000 mAh to marzenie niejednego ManiaKa. Sam…
Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…
Seria vivo S20 zaoferuje użytkownikom mocarną specyfikację. Zwłaszcza vivo S20 Pro zapowiada się na jednego…
Aplikacja Uber wzbogaca się o udane nowości, które mogą przydać się także w okresie świątecznym.…
Najbliższy weekend może być uciążliwy dla klientów banku mBank. Bank zaplanował przerwę w działaniu swoich…