Chiny to największy, więc i najważniejszy rynek dla wielu producentów. W zeszłym roku pozycję lidera udało się utrzymać Xiaomi, jednak teraz może to już nie być takie proste, gdyż jeden z lokalnych rywali staje się coraz potężniejszy – zapewne wiecie, o kim tu mowa.
W połowie stycznia Xiaomi opublikowało wyniki sprzedaży swoich smartfonów w 2015 roku, które pozornie wydawały się być imponujące (o sprzedaży na poziomie 70 mln marzy wielu producentów), jednak w praktyce zawiodły oczekiwania chińskiego producenta. Zupełne inne nastroje panowały zapewne w siedzibie Huawei, czyli lokalnego rywala Xiaomi, który pobił wszelkie swoje rekordy, dostarczając na rynek ponad 100 milionów egzemplarzy swoich telefonów. Biorąc pod uwagę obie te informacje pewnie część z was zastanawiała się, który z tych dwóch producentów lepiej poradził sobie w Chinach? Dziś znamy odpowiedź na to pytanie.
Jak informuje Wall Street Journal liderem sprzedaży smartfonów w Chinach zostało Xiaomi, które z udziałem na poziomie 15.2% wyprzedziło Huawei o… 0.5 punktu procentowego, więc różnica między tymi dwoma firmami jest naprawdę minimalna, a biorąc pod uwagę wzrosty z zeszłego roku można zaryzykować stwierdzenie, że to Huawei wkrótce zostanie liderem i to na dłużej. Xiaomi ma jednak asa w rękawie, którym jest flagowy Mi5 – możecie o nim przeczytać w osobnym wpisie na łamach gsmManiaKa.
Należy również przypomnieć, że w trzecim kwartale to Huawei było liderem w Chinach i tylko świetna sprzedaż Redmi Note 3 uchroniła Xiaomi od porażki już teraz. Nie zmienia to jednak faktu, że rywalizacja między obiema firmami będzie w tym roku ciekawsza niż kiedykolwiek.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.