Nowy miesiąc oznacza nowe statystyki od Google. Jak radzi sobie Android Marshmallow, czyli najnowsza odsłona zielonego robota?
Android Marshmallow zadebiutował ok. 4 miesięcy temu i przez ten okres zdołał zadomowić się na 1.2% wszystkich smartfonów z zielonym robotem na pokładzie. Niestety, nie jest to specjalnie imponujący wynik, patrząc przede wszystkim na postępy iOS 9. Z drugiej strony nie da się nie zauważyć, że oba systemy różnią się pod tym względem z kilku różnych powodów, więc sprawiedliwe dla wszystkich porównanie nie jest niestety możliwe. W świecie Androida system od Google jest tylko bazą, którą producenci rozbudowują o własne nakładki systemowe – a to niestety trwa. Na szczęście ostro do pracy wzięła się Motorola (a właściwie Lenovo) oraz LG, dzięki czemu statystyki wyglądają lepiej niż w zeszłym miesiącu (wzrost o 0.5%). Teraz pora na innych producentów, gdyż czas ku temu najwyższy.
W najnowszym zestawieniu jeszcze tylko jedna wersja zanotowała wzrost i jest nią Android Lollipop, który wzmacniając się o 1.3 punktu procentowego znalazł się na drugim miejscem, z udziałem 34.2%. Jak się zapewne spodziewaliście górą ciągle jest KitKat (35.5%), jednak patrząc na jego tempo spadków (-0.6%) nie trudno dojść do wniosku, że za góra dwa miesiące Lizak powinien go wyprzedzić.
W statystykach znalazły się również znacznie starsze wersje systemu operacyjnego Android – Jelly Bean (23.9%), Ice Cream Sandwich (2.5%), Gingerbread (2.7%) oraz Froyo (0.1%). Patrząc na aktualną pozycję Żelka (który ciągle pracuje na 1/4 urządzeń) czuje się częściowo odpowiedzialny za taki stan rzeczy, gdyż w szufladzie mam aż dwa stare smartfony z Androidem 4.1.2 na pokładzie, które wykorzystuje od czasu do czasu do różnych celów (najczęściej jako telefony zastępcze) i regularnie dokonuję w nich aktualizacji aplikacji, więc stają się one częścią statystyk Google.
Jestem ciekaw, ile osób robi jeszcze tak jak ja. 😉 A jeśli wy jesteście ciekawi, który smartfon i kiedy otrzyma aktualizację do Androida Marshmallow, to koniecznie zajrzyjcie do naszego wpisu, który jest na bieżąco uzupełniany i aktualizowany.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.