Mimo sezonu ogórkowego w branży mobilnej (i wielu innych sektorach) nastał właśnie bardzo ciekawy okres, w którym poszczególne firmy prezentują swe wyniki za poprzedni kwartał i całe pierwsze półrocze 2011 roku. Raporty przedstawiają też firmy analityczne, czerpiące pokaźne zyski ze swych badań. Jedną z nich jest Asymco, które poddało analizie zyski producentów telefonów w II kwartale bieżącego roku.
Analitycy Asymco zestawili wyniki finansowe największych na świecie producentów telefonów, by sprawdzić, który gigant czerpie największe zyski ze sprzedaży swych urządzeń. Do zestawienia trafiło 8 korporacji. Okazało się, iż aż 4 z nich nie tylko nie zarobiły pieniędzy w omawianym okresie, ale straciły na produkcji urządzeń mobilnych. Do grona tego należą Nokia, Motorola, Sony Ericsson oraz LG.
Niekwestionowaną gwiazdą zestawienia jest Apple. Firma, do której należy jedynie 6% udziałów w rynku telefonów komórkowych, zgarnia aż 66,3% zysków z branży. Co ciekawe, w pierwszym kwartale 2011 roku wskaźnik ten kształtował się na poziomie 57%, a w drugim półroczu ubiegłego roku wynosił 50%. Warto także wspomnieć, iż cztery lata temu w podobnym zestawieniu niepodzielnie rządziła Nokia z wynikiem 55%.
Pozostała część branżowych zysków należy do Samsunga, RIM i HTC. Koreańczycy zgarnęli w II kwartale 15% zysków, Kanadyjczycy 11% (wynik ten nie zmienił się w ciągu trzech ostatnich lat) oraz HTC z wynikiem blisko 7,5%.
Źródło: Asymco
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Zbliża się premiera serii Xiaomi Redmi Note 14 5G. Znamy dokładny termin debiutu. Smartfony z…
Na oficjalnej polskiej stronie Xiaomi wystartowały promocje na smartfony i nie tylko. W ramach rewelacyjnej…
W końcu mamy oficjalnej potwierdzenie! nubia Z70 Ultra za kilka dni będzie dostępna globalnie. Smartfon…
Xiaomi Redmi K80 Pro będzie świetnym smartfonem dla gracza. Wyniki w wymagających tytułach mówią same…
Smartwatche Huawei otrzymują właśnie aktualizację, która daje użytkownikom możliwość korzystania z płatności zbliżeniowych we współpracy…
Motorola potężnie zyskuje na popularności w USA. Producent zajmuje już zasłużone 3 miejsce. Czyżby Amerykanom…