Nowy błąd związany z aktualizacją OTA powoduje, iż pamięć smartfona, mimo tego, że nie jest zajęta, wyświetla komunikat o braku wolnego miejsca.
ZenFone 2 jako jeden z niewielu modeli na rynku, w dnu premiery posiadał aż 4 GB pamięci operacyjnej RAM. Smartfon okazał się być bestią wydajności za tak naprawdę ułamek ceny, o czym możecie przekonać się w teście ASUS ZenFone 2, który zrobiliśmy na łamach gsmManiaKa.
Ostatnia aktualizacja dla modelu ZE551ML, która została udostępniona poprzez OTA powoduje jednak dziwny błąd. Użytkownicy zauważyli, że wolna przestrzeń na dane zaczęła się drastycznie zmniejszać się w miarę upływu czasu. Co ciekawe, przywrócenie ustawień fabrycznych również nie pomogło i nawet bez instalacji ani jednej aplikacji, smartfon i tak krzyczał, że nie ma wystarczającej ilości pamięci.
Po dochodzeniu oraz małym śledztwie na forach, okazało się, że sprawcą zamieszania był jeden z logów, który można znaleźć w katalogu data/logs/modemcrash.log. Dziwne zachowanie pliku odnotowano zaraz po aktualizacji, więc nic dziwnego, że ustawienia fabryczne w żaden sposób nie pomogły użytkowników. Zazwyczaj znając sprawcę problemu, byłoby go łatwo wyeliminować – nie tym razem. Plik jest chroniony w pamięci wewnętrznej i bez uprawnień administratora (root) nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Pocieszającą wiadomością jest to, iż użytkownicy korzystający ze zrootowanych smartfonów po usunięciu pliku przywrócili całą sytuację do normy.
ASUS zdaje sobie sprawę z problemu i poinformował już, że stosowna poprawka zostanie wydana w najbliższym czasie. Nadchodząca aktualizacja oprogramowania ma w pełni rozwiązać ten problem. Nie jest to może co prawda groźna luka bezpieczeństwa, jednak na pewno błąd naraża użytkowników na frustrację oraz brak możliwości prawidłowego korzystania ze smartfona na co dzień. Póki co pozostaje mieć nadzieję, że tajwański producent szybko upora się z problemem i w przypadku następnych aktualizacji nie powtórzy już podobnego błędu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.