Uczeni z Uniwersytetu w Illinois wyjaśnili przyczyny ostrych sporów między użytkownikami smartfonów z Androidem, a miłośnikami sprzętu Apple. Zdaniem naukowców, ta lub inna platforma mobilna nie jest broniona przez użytkowników z powodu jej zalet. Powodem takiego zachowania jest fakt, iż człowiek przywiązuje się do konkretnej marki i ataki na nią odbiera bardzo osobiście.
Wyniki badań pokazały, iż niektórzy ludzie są tak silnie przywiązani do konkretnego brendu, że wszelka krytyka pod adresem produktów danej firmy jest odczytywana jako atak na osobiste przekonania i samoocenę. Ludzie ci ignorują lub pomniejszają wszelkie negatywne informacje na temat ulubionej firmy. Wiele osób jest też gotowych „nagiąć rzeczywistość” byle tylko obronić i wybielić faworyzowaną markę.
Dostępne są także inne ciekawe wyniki badań, tym razem przeprowadzonych przez firmę Nielsen. Analitycy postanowili ustalić kilka faktów, dotyczących użytkowania platformy Android w USA. Okazało się m.in., iż 43% czasu poświęcanego na pracę z aplikacjami, przeznacza się na programu z listy TOP 10. Na 50 najlepszych aplikacji przypada aż 61% czasu. Pozostałe 250 tys. programów przykuwa zatem zaledwie 39% uwagi użytkowników.
Pracownicy firmy Nielsen poinformowali także, iż korzystanie z możliwości smatformów zajmuje użytkownikom średnio 56 minut dziennie. 67% z tego czasu przeznaczane jest na pracę z aplikacjami. Większość pozostałego czasu pożytkuje się na surfowanie po sieci.
Źródła: Onliner, Nielsen, Ars Technica
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.