2015 rok był bardzo udany dla Huawei, o czym świadczy nie tylko świetna sprzedaż smartfonów, ale najnowsze wyniki finansowe – w porównaniu do 2014 roku firma zwiększyła zarówno przychody, jak i zysk netto o ponad 30%. Czy w tym roku będzie podobnie?
Huawei odniósł w zeszłym roku niemały sukces, dostarczając na rynek ponad 100 milionów smartfonów, stając się trzecim największym producentem na świecie. Wynik ten przełożył się na finanse, gdyż grupa biznesowa Huawei Consumer (do której należy dział smartfonów, tabletów, routerów i IoT) zanotowała w zeszłym roku przychód na poziomie 19,9 mld dolarów, co jest wynikiem aż o 73% lepszym niż w 2014 roku! W komunikacie prasowym możemy przeczytać, że ,,jest to efekt zwiększonego zapotrzebowania konsumentów na produkty klasy premium”, jednak jak wiemy największym hitem chińskiego producenta był Huawei P8 Lite – produkt ze średniej półki cenowej, który bardzo pozytywnie zaprezentował się w naszej maniaKalnej recenzji.
Jeśli chodzi o całość firmy, to Huawei zanotowało w 2015 roku przychód na poziomie 60,8 mld dolarów (37% więcej niż w 2014 roku; to najlepszy wynik od 2008 roku), zaś zysk netto wyniósł 5.7 mld dolarów, czyli o 33% więcej niż w poprzednim okresie rozliczeniowym. Huawei chwali się również, że na szeroko pojęte badania i rozwój przeznaczono w całym zeszłym roku aż 15% przychodów.
Czy 2016 rok pozwoli Huawei odnotować kolejne rekordy? Na ten moment firma podchodzi do sprawy bardzo asekuracyjnie i szacuje, że w tym roku przychód wyniesie 75 mld dolarów, czyli tempo wzrostu może spaść do 23%. Wiele będzie zależało od dalszego wzrostu popularności produktów i usług tej firmy na świecie, w tym również najbardziej interesujących nas smartfonów i tabletów. Czy rodzina smartfonów Huawei P9 będzie miała szansę na sukces będziemy mogli wstępnie ocenić już 6 kwietnia, kiedy poznamy ich pełną specyfikację i oczywiście dokładne ceny. Jak pewnie część z was zauważyła chiński producent zaczyna stopniowo coraz drożej wyceniać swoje produkty i mam nadzieję, że z tym nie przesadzi, gdyż swój sukces zawdzięcza właśnie świetnemu stosunkowi ceny do jakości.
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.