Jednym z popularnych pomysłów na przyciągnięcia klienta jest rozbudowanie warunków gwarancji o „niestandardowe” wsparcie serwisowe dla danego urządzenia. W tej kwestii Samsung zdaje się mocno wyróżniać, jednak to Huawei jest aktualnie na prowadzeniu.
Prezentacja modelu Huawei P9 potwierdziła wiele przedpremierowych przecieków. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że P9 to pretendent do zdobycia „serc” nowych klientów. Chiński Telecom zdaje sobie sprawę, że reklama jest dźwignią handlu wykorzystując do promocji marki wizerunki wielu znanych piłkarzy, w tym m. in naszego rodaka Roberta Lewandowskiego.
Sam ambasador reklamy oraz najnowszy flagowiec to nie wszystko. Huawei, podobnie jak i w poprzednim modelu oferuje coś więcej.
Nowy, rozszerzony pakiet serwisowy premium wita wszystkich klientów i to bez żadnej rejestracji. Producent już stosował podobne warunki dla poprzedniego modelu, jednak w tym roku mamy pewną zaskakującą zmianę.
Urządzenie zakupione u operatora bądź na wolnym rynku otrzymuje 3 letnią gwarancje liczoną od daty zakupu. Dodatkowo, producent „ubezpiecza” klienta na wypadek mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza, ale tylko przez 3 miesiące od daty sprzedaży. Potwierdzoną zmianą serwisowego pakietu premium w tym roku jest bezwzględna wymiana sprzętu na nowy w momencie stwierdzenia awarii do 3 miesięcy od daty zakupu.
Porównując pakiet premium dla modelu P8 widzimy, że producent zrezygnował z możliwości bezpłatnej naprawy uszkodzenia mechanicznego (wykluczając zalanie) całego urządzenia w ramach 3 miesięcznej ochrony liczonej od daty zakupu. Czy taka zamiana jest dobrym posunięciem? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam Wam, drodzy Czytelnicy.
Huawei korzysta z DOA?
Nowość, jaką oferuje Huawei przypomina jeden z trybów reklamacyjnych stosowanych często przez różnych producentów. Dzięki DOA (Dead on Arrival) klient, który zakupił urządzenie może zwrócić uszkodzony sprzęt zaraz po zakupie.
Termin trwania trybu reklamacyjnego określa sam producent/dystrybutor, najczęściej jednak spotykamy się z okresem 14 albo 30 dni od dnia zakupu urządzenia. Przyglądając się dokładnie propozycji od Huawei widzimy tutaj wydłużenie podobnie wyglądającego trybu aż do 3 miesięcy.
Jak wspomniałem wyżej, czas trwania DOA określa producent. Bardzo często, kiedy po zakupie telefonu kontaktujemy się z producentem w sprawie awarii zgłaszając swoje żądanie otrzymujemy informacje, że sprzęt zostanie wymieniony na nowy tylko i wyłącznie po potwierdzeniu usterki przez autoryzowany serwis producenta. Na koniec warto podkreślić, że warunki gwarancyjne wraz z DOA są dobrowolnym oświadczeniem producenta / gwaranta – nie każdy ma tak dobre podejście dla klienta.
Ceny Huawei P9
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.