Kilka dni temu Achim Berg, szef oddziału marketingu Windows Phone, poinformował, iż zdaniem analityków, na mobilny system operacyjny Microsoftu w roku 2015 przypadnie 20% rynku platform mobilnych. Ponoć nie jest to wersja optymistyczna, lecz stosunkowo umiarkowana.
Pracownik korporacji z Redmond uważa, że wskaźnik może być dużo wyższy, jeśli Microsoft poświęci więcej uwagi zdobywaniu nowych partnerów w zakresie produkcji sprzętu oraz propagowaniu smartfonów z WP. Zdaniem Berga, rynkowe udziały Windows Phone mogłyby nawet okazać się większe od doli iOS.
Co ciekawe, przedstawiciel Microsoftu stwierdził, iż w chwili obecnej spory problem stanowią sprzedawcy, którzy proponują klientom produkty Apple i sprzęt z Androidem zamiast urządzeń z Windows Phone. Jeśli osoby te poznają lepiej platformę korporacji z Redmond, to będą ją rozpowszechniać. Warto podkreślić, iż amerykański gigant zamierza ich nauczyć właściwej prezentacji produktu. Brzmi to bardzo ciekawie.
Berg nie spodziewa się, by WP odniósł sukces w mgnieniu oka. Przypomniał on, iż Apple i Google potrzebowały kilku lat, nim stały się potentatami rynku. Nie jest jednak powiedziane, że tą samą drogą nie może pójść Micosoft. Szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę ostatnie sukcesy firmy, takie jak zdobycie nowych partnerów, wśród których można wymienić firmy Acer, Fujitsu, Toshiba, czy ZTE.
Źródło: Astera
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.