Na Białorusi udział iPhone’ów i iPadów w sieci spadł dwukrotnie. Spadki widoczne są też w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Czy internauci cały czas chętnie przeglądają zasoby Internetu na ekranach smartfonów i tabletów Apple?
Gemius porównał odsetek odsłon internetowych stron krajowych na urządzeniach marki Apple w 18 krajach. Przeanalizowano dane z kwietnia 2015 i 2016 roku. Z danych wynika, że w kwietniu 2016 roku internauci rzadziej używali urządzeń Apple do surfowania w Internecie, niż rok wcześniej. Firma z Cupertino osłabiła swoją pozycję w sieci siedemnastu, spośród osiemnastu analizowanych krajów Europy.
Przyczynę spadku udziału urządzeń Apple w sieci tłumaczy Maciej Madziński, ekspert ds. innowacji i technologii w Akademii Leona Koźmińskiego:
Rynek urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej konkurencyjny. Chińscy producenci, tacy jak np. Huawei, oferują urządzenia coraz lepszej jakości i w bardzo konkurencyjnych cenach. Nie oszczędzają również środków na kampanie marketingowe, co widać na przykładzie wielkiej kampanii Huawei z Robertem Lewandowskim w Polsce. Firma z Cupertino stoi też przed innym gigantycznym wyzwaniem, jakim jest utrzymanie pozycji najlepszej firmy technologicznej na świecie przy jednoczesnym zadowoleniu akcjonariuszy. I musi to zrobić bez Steve’a Jobsa, który niewątpliwie był ojcem sukcesu współczesnego Apple. Niestety w nowych produktach coraz częściej pojawiają się błędy np. w oprogramowaniu. W walce o zachowanie pozycji lidera nie pomaga też fakt, że niektóre decyzje firmy mające na celu rozszerzenie portfela produktów, tylko krótkoterminowo wpłyną na zwiększenie udziału w rynku. Moim zdaniem mogą one prowadzić do naruszenia wizerunku marki tworzącej idealnie dopracowane „perełki technologiczne”.
W Polsce, podobnie jak w większości analizowanych krajów, zmalał udział urządzeń marki Apple w sieci. W kwietniu 2016 roku z ekranów tabletów i smartfonów z logo firmy z Cupertino pochodziła co piąta odsłona w sieci (22,7 %), podczas gdy rok wcześniej co czwarta (25,5 % odsłon).
Największy spadek popularności smartfonów i tabletów Apple wśród internautów można zauważyć na Białorusi. Niemal o połowę zmniejszył się tam bowiem odsetek odsłon generowanych na ekranach iPhone’ów i iPadów (z 26,5 % w kwietniu 2015 roku do 13,6 % odsłon stron WWW w kwietniu 2016 roku).
Jedynym krajem, w którym internauci równie często, jak przed rokiem surfują po sieci przy pomocy urządzeń mobilnych Apple jest Rosja. Co druga odsłona w rosyjskiej sieci pochodzi właśnie z produktów amerykańskiego giganta (50,2 % w kwietniu 2016 roku i 50,9 % w kwietniu 2015 roku). Natomiast jedynym krajem spośród analizowanych, w kontekście którego można mówić o wzroście jest Turcja. W kwietniu br. odnotowano 37 % odsłon stron WWW wykonywanych przy pomocy urządzeń tej marki niż rok temu – 26,9 %.
W analizie uwzględniono ruch na krajowych stronach WWW, wykonywany za pomocą urządzeń marki Apple.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nowego Xiaomi pokochasz za pojemną baterię i wysoką wydajność. Xiaomi Redmi Turbo 4 ujawnił część…
Ta gra to interaktywny film, który stał się niemałym hitem w oczach krytyków i graczy.…
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…