Jak donosi Telegraph.co.uk, w 2009 roku czeka nas wielki boom na strony wykorzystujące fakt, że nawigacja GPS pozwala określić położenie użytkownika. W ten sposób można zaoferować odbiorcy szczegółowe, spersonalizowane informacje o otoczeniu: pubach, restauracjach, hotelach, sklepach, itd.
Oczywiście, sygnałem by inwestować w tym kierunku stały się premiery: iPhone’u 3G, G1, kilku komórek Blackberry i HTC. Wszystkie one upowszechniły nawigację GPS, która stała się po prostu jedną z wielu funkcji telefonu. Smartfony te wyposaża się w chipy, które łączą się z systemem satelitów krążących nad globem – Global Positioning System – co pozwala określić położenie z dokładnością do metra. Wystarczy więc dobra mapa elektroniczna, by śledzić swoją podróż i uzyskać szczegółowe o niej informacje.
The Guardian wymienia kilka stron, które mogą odnieść wielki sukces w 2009 roku. Wspomnimy o kilku najciekawszych serwisach, które mogą stanowić inspirację dla przyszłorocznych start-upów w polskim, mobilnym internecie:
„Loopt zmienia komórkę, w społeczny kompas” – głosi hasło na stronie projektu. Program pozwala na stworzenie sieci znajomości i wysyła informację, gdy znajomi znajdują sie w pobliżu. Serwis pozwala na wymianę informacji o miejscu w którym się znajdujemy, fotek, komentarzy. Użytkownik dostaje także informacje o ciekawych miejscach i wydarzeniach w pobliżu.
Ta strona ma już wersję polską. Podobnie jak powyższa, oferuje informacje o ciekawych i poszukiwanych miejscach w pobliżu: pubach, restauracjach, koncertach, itp.
Serwis oferuje informacje o miejscach recyclingu – co i kiedy w danym miejscu można oddać do odzysku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.