Najnowsze statystyki Kantar pokazują, że w porównaniu do poprzednich badań mobilny Windows zyskał odrobinę udziałów w sprzedaży na amerykańskim rynku, co najprawdopodobniej jest zasługą dwóch Lumii w cenie jednej.
Statystyki firmy analitycznej Kantar prezentują udziały w sprzedaży poszczególnych mobilnych systemów operacyjnych na wybranych rynkach. Najnowsze dane dotyczą trzymiesięcznego okresu kończącego się w maju tego roku i nie różnią się wybitnie od tych z ostatniego okresu, choć jedna zmiana warta jest odnotowania. Chodzi o udziały mobilnego Windowsa na rodzimym rynku producenta.
Mobilny Windows stracił co prawda 1.9 punktach procentowego w stosunku rok do roku, jednak w porównaniu do ostatnich badań zyskał, dokładnie o 0.3 p.p. Nie jest to wybitna poprawa, jednak po wielu miesiącach smutnych statystyk widać w końcu promyk nadziei na poprawę. W czym upatrywać jego źródeł?
Co prawda Microsoft w ostatnim czasie zintensyfikował pracę nad Windows 10 Mobile, by system był jak najlepszy w użytkowaniu (albo jak kto woli jak najmniej problemowy), tak najprawdopodobniej zdecydował czynnik ekonomiczny – w końcu od jakiegoś czasu Microsoft dodaje przy zakupie flagowej Lumii 950 XL drugą flagową Lumię 950 i to za darmo. Może się wydawać, że bogaci Amerykanie mogą być odporni na takie promocje, jednak osób gotowych się na nią skusić pewnie nie zabrakło nawet w ich kraju. Niestety, patrząc na poczynania polskiego oddziału Microsoftu raczej nie mamy szans na taką promocję.
Jeśli chodzi o pozostałe rynki objęte w statystykach, to w zdecydowanej większości przypadków mobilny Windows traci zarówno w stosunku rok do roku, jak i ostatnich badań. Powoli, acz sukcesywnie zbliżamy się do duopolu Androida i iOS, czego na dłuższą metę raczej nic już nie zmieni – ewentualnie niespodziewany i praktycznie niemożliwy ,,upadek” systemu Apple, bo dziecku Google raczej nic nie zagraża.
Źródło: Kantar
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.