>
Kategorie: Informacje prasowe Newsy Operatorzy

Nagrywanie rozmów przez operatorów pod lupą UOKiK

Prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtel, Orange Polska oraz T-Mobile Polska. Urząd sprawdzi zakres i sposób udostępniania przez operatorów nagrań rozmów sprzedażowych.

Komunikat UOKiK:

Jednym z często wybieranych przez konsumentów kanałów komunikacji z operatorem telekomunikacyjnym jest infolinia czy telefoniczne centrum obsługi. Podczas rozmowy z konsultantem, można uzyskać informacje na temat świadczonych usług oraz dokonać zmiany obowiązującej lub ustalić warunki nowej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Rozmowy z infolinią są zazwyczaj nagrywane, o czym konsumenci są informowani przez operatorów.

Z informacji, które docierają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że konsumenci często nie mają dostępu do treści nagrania, zwłaszcza w toku postępowania reklamacyjnego. Z drugiej strony, operatorzy telekomunikacyjni w odpowiedziach na reklamacje posługują się argumentem przeprowadzenia weryfikacji prawidłowości procesu zawierania czy zmiany umowy w oparciu o odsłuchanie zapisu rozmowy sprzedażowej.

Brak możliwości weryfikacji nagrania ze strony konsumenta może w znaczny sposób naruszać jego prawa. Operator bowiem, posiadając dostęp do zapisu nagrania rozmowy sprzedażowej, na jej podstawie dokonuje jednostronnej interpretacji ustaleń, co pozostaje poza kontrolą drugiej strony umowy.

– Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W związku z wymienionymi nieprawidłowościami na rynku usług telekomunikacyjnych Prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtel, Orange Polska oraz T-Mobile Polska sprawdzające zakres i sposób udostępniania nagrań rozmów sprzedażowych. Urząd zweryfikował także działania operatora sieci Play, P4, który w wyniku tzw. miękkiego wystąpienia skierowanego przez Urząd, dobrowolnie zmienił swoją praktykę i udostępnia konsumentom nagrane rozmowy.

Jednocześnie Urząd przypomina o nałożonym na przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązku przechowywania i udostępniania treści nagrania, w trakcie którego doszło do zmiany warunków umowy.

Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, dostawca usług powinien utrwalić oświadczenie abonenta złożone za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. Nagranie powinno być przechowywane do końca umowy, a jego treść udostępniona abonentowi przede wszystkim w trakcie postępowania reklamacyjnego.

Marcepan

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

To się nazywa pogrom. Ta specyfikacja z 24 GB RAM wskazuje Apple, Xiaomi i Samsungowi, jak wycenia się flagowce

nubia Z70S Ultra Photographer Edition z 24 GB RAM zadebiutowała oficjalnie. Smartfon posiada rewelacyjny zestaw…

29 kwietnia 2025

To bestia do gier, a nie zwykły laptop. Ma RTX 5090, aż 64 GB RAM oraz 4 TB SSD, ale kosztuje fortunę

Medion Erazer Beast 18 X1 to jeden z najpotężniejszych laptopów gamingowych, jakie pojawią się na…

29 kwietnia 2025
  • Promocje

Xiaomi z 5500 mAh i aparatem 200 MP staniał w Polsce o 600 złotych i teraz jest kapitalnym wyborem w swojej cenie

Redmi Note 14 Pro mocno staniał w Polsce i teraz jego zakup jest jak najbardziej…

29 kwietnia 2025
  • Promocje

Tak tanio jeszcze nie było. Xiaomi przypomina lata świetności promocyjną formą za jedyne 358 złotych

Jaki kupić telefon, mając do wydanie kilkaset złotych? POCO C75 od firmy Xiaomi może okazać…

29 kwietnia 2025
  • Co kupić?
  • Promowane
  • Telefony
  • TOP-10
  • Wiadomość dnia

Elitarne grono najbardziej opłacalnych telefonów w Polsce. Są warte każdej złotówki

Jaki telefon kupić? To pytanie nasi Czytelnicy zadają nam codziennie. Przygotowałem więc zestawienie polecanych smartfonów…

29 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Tablety

Snapdragon 8 Gen 3, 16 GB / 1 TB pamięci w tablecie za 1800 złotych? Nubia rozwaliła bank

Rynek gamingowych tabletów ma się raczej dobrze, co udowadnia najnowsza premiera. Nubia Tablet Pro zalicza…

29 kwietnia 2025