Chiński rynek smartfonów jest nieprzewidywalny, o czym w ostatnim kwartale przekonało się Xiaomi, które sprzedało w tym okresie o 34% mniej smartfonów niż rok temu. Zaskoczeni?
Xiaomi swego czasu zyskało miano ,,chińskiego Apple”, notując szybkie wzrosty sprzedaży smartfonów, zdobywając serca milionów klientów świetnym stosunkiem ceny do jakości swoich produktów. Na wielu portalach technologicznych (także na łamach gsmManiaKa) często można spotkać fanów marki, którzy polecają smartfony tej firmy. Mogłoby się więc wydawać, że Xiaomi ciągle rośnie w siłę, jednak najnowsze dane Strategy Analytics nie są tak optymistyczne.
W drugim kwartale 2016 roku Xiaomi sprzedało w Chinach 12.8 mln smartfonów, zdobywając dla siebie 11.7% tamtejszego rynku. Jest to o 34% gorszy wynik niż rok temu, kiedy producent ten sprzedał o 6.7 mln smartfonów więcej. Dla części z was spadki te mogą być zaskoczeniem, jednak załamanie świetnej passy Xiaomi nie jest żadną nowością, gdyż już w 2015 roku wyniki sprzedaży były rozczarowujące.
Na najważniejszym dla siebie rynku Xiaomi przegrywa nie tylko z Huawei, które wyprzedziło rywala już jesienią zeszłego roku, ale również z Vivo i Oppo, które notują olbrzymie wzrosty sprzedaży. Marki te cieszą się w Polsce znacznie mniejszą popularnością niż Xiaomi, jednak w swoim kraju biją one kolejne rekordy popularności i to mimo niespecjalnie niskich cen, jakie życzą sobie za swoje produkty. Zauważyło to także Xiaomi, które także chce zostać marką premium, jednak zanim planowane zmiany zostaną wcielone w życie, może już być za późno na poprawę sytuacji.
Gdyby rok czy dwa lata temu ktoś powiedział wam, że jakieś Oppo czy Vivo wyprzedzi w ilości sprzedanych smartfonów Xiaomi, to pewnie uznalibyście to za dowcip. A teraz dowcip ten stał się rzeczywistością.
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.