W pierwszej połowie tego roku Asus sprzedał zaledwie 8 mln smartfonów, co zmusiło firmę do redukcji założeń na 2016 rok. Kiepska sprzedaż kompletnie mnie nie dziwi, głównie z powodu kiepskiej dostępności serii ZenFone 3.
W maju tego roku Asus zakładał, że w całym 2016 roku uda mu się dostarczyć na rynek 25 milionów smartfonów, co samo w sobie nie jest może wybitnie imponującym wynikiem, jednak dla Tajwańczyków wzrost procentowy w porównaniu z zeszłym rokiem byłby naprawdę duży. Niestety, firma musiała zredukować swoje założenia do 20 milionów, głównie przez kiepską sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku.
W okresie styczeń-czerwiec Asus sprzedał zaledwie 8 milionów smartfonów ZenFone. Tajwańczycy nie są w stanie przekonać do siebie klientów w Indiach czy Chinach, gdzie klientów odbierają im głównie rosnące w siłę Oppo i Vivo.
Mnie absolutnie nie dziwi kiepska sprzedaż smartfonów ZenFone w pierwszym kwartale tego roku i nie spodziewam się, by w drugim poszło znacznie lepiej. I nie dlatego, że Asus kiepsko radzi sobie z dostarczaniem aktualizacji, ale przez fatalną politykę dystrybucji. Zaprezentowana w maju seria ZenFone 3 ciągle nie trafiła do sprzedaży na wielu rynkach i nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie trafi, co skutecznie osłabia zainteresowanie nimi. W końcu ile można czekać na ciekawe nowości i cieszyć się z odgrzewanych kotletów?
Źródło: Digitimes
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.