Okazuje się, że nadal wysyłamy SMSy, mimo że istnieje cała masa komunikatorów jak whatsapp czy messenger facebooka. W zeszłym roku Polacy wysłali sobie ponad 52 mld SMSów.
GUS opublikował raportu „Łączność – wyniki działalności w 2015 roku”. Wynika z niego, że w ubiegłym roku Polacy wysłali 52,4 mld SMS-ów. To dużo a nawet trochę więcej (o 404 mln wiadomości tekstowych) niż w 2014 r. Pod względem liczby wysyłanych SMS-ów na jednego użytkownika Polska wciąż znajduje się powyżej średniej dla państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik polskich sieci komórkowych w 2015 roku wysłał 83 wiadomości tekstowe miesięcznie, przy 68 SMS-ach w innych krajach UE.
Wprawdzie Krzysztof twierdzi, że SMSy wysyłają „starzy”, ale być może popularność wiadomości tekstowych SMS jest duża za przyczyną banków, które korzystają z nich do potwierdzania haseł jednorazowych przy realizacji transakcji internetowych. No i oczywiście za sprawą całej masy wiadomości reklamowych, których wielu operatorów jak i firm notorycznie nadużywają.
Raport GUS pokazuje, że rosnąca popularność komunikatorów opartych o media społecznościowe tylko chwilowo wpłynęła na zainteresowanie z korzystania usługi SMS. Potwierdzają to również dane dotyczące liczby wysłanych wiadomości MMS. W 2015 roku użytkownicy sieci mobilnych wysłali łącznie ponad 740 mln wiadomości MMS, czyli o 213 mln więcej niż w roku 2014. Statystyczny Polak w roku 2015 wysłał 13 wiadomości MMS, tj. o 4 więcej niż rok wcześniej.
Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip, powiedział:
Raport GUS jest już drugim po raporcie UKE dokumentem w tym roku, który wskazuje nie tylko na zatrzymanie tendencji spadkowej, jeśli chodzi o liczbę wysyłanych wiadomości tekstowych, ale pokazuje także wzrost zainteresowania taką formą przekazywania informacji. Oba raporty wskazują, że nie spełniają się scenariusze, w których aplikacje mobilne wypierają komunikację SMS. Myślę, że SMS wciąż dla wielu użytkowników pozostaje jednym z podstawowych kanałów komunikacji, co pokazuje wzrost zainteresowania tą usługą pomimo spadku liczby abonentów. Przewagą SMS-ów jest szybkość dotarcia informacji oraz, co dziś bardzo ważne, jej bezpieczeństwo. Rynek usług SMS w Polsce wciąż dynamicznie się rozwija i posiada duży potencjał wzrostu. Wynika to także z rosnącego zainteresowania marketingiem SMS firm oraz instytucji, ponieważ wiadomości tekstowe w marketingu to wciąż najlepsze narzędzie dotarcia do klienta: skuteczne, nie zaliczane jako spam, dobrze widziane przez odbiorców. Oprócz marketingu, SMS-y z powodzeniem wykorzystywane są w bankowości mobilnej, w systemach zakupowych, w powiadomienia o zagrożeniach czy w komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami. Tak szerokie zastosowanie krótkich wiadomości tekstowych sprawia, że komunikacja SMS jeszcze długo będzie narzędziem cieszącym się dużą popularnością i mającym przed sobą przyszłość. Sporym znakiem zapytania jest tylko, to jak na statystyki wysłanych wiadomości tekstowych wpłynie wymóg rejestracji kart SIM wprowadzony przez tzw. ustawę antyterrorystyczną.
Raport GUS „Łączność – wyniki działalności w 2015 roku” został opracowany na podstawie wyników badań statystyki publicznej, przy wykorzystaniu danych administracyjnych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a także danych Komisji Europejskiej i Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU). Pełny raport GUS znajdziecie pod tym adresem.
źródło: informacja prasowa, opracowanie GSMmaniaK.pl
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…