Apple co prawda nie podało wyników sprzedaży nowych iPhone’ów po pierwszym weekendzie sprzedaży, jednak według niemieckiej firmy analitycznej sprzedaż okazała się o 25% gorsza niż rok temu.
Apple w tym roku postanowiło zachować się asekuracyjnie i nie podało wyników sprzedaży najnowszych iPhone’ów po pierwszym weekendzie. Giganta z Cupertino postanowiła wyręczyć jedna z niemieckich firm analitycznych.
Według GfK, Apple w pierwszym weekendzie sprzedało o 25% mniej smartfonów iPhone 7 i iPhone 7 Plus niż rok temu ich poprzedników. W zeszłym roku było to 13 milionów egzemplarzy, więc teraz mówimy o ok. 9,75 mln sztuk. Wychodzi więc na to, że najnowsza generacja sprzedaje się minimalnie gorzej niż iPhone 6 i iPhone 6 Plus (trochę ponad 10 mln egzemplarzy).
Oczywiście ciągle jest to wynik świetny, zwłaszcza jak na smartfony z najwyższej półki, jednak w sytuacji ciągłych wzrostów każde spadki potrafią być bolesne, zwłaszcza dla inwestorów. Nic dziwnego, że Apple postanowiło przemilczeć kwestię ilości sprzedanych egzemplarzy, by móc na spokojnie podejść do pierwszych wyników i przygotować strategię, która będzie mogła podkręcić sprzedaż w przyszłości. Jak to się skończy powinniśmy dowiedzieć się najwcześniej w listopadzie, a pełne dane trafią do nas po Nowym Roku.
Źródło: Zero Hedge
Ceny Apple iPhone 7 Plus
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.