Strategy Analytics raportuje, że w trzecim kwartale tego roku nie tylko Apple zgarnęło zyski z rynku smartfonów, gdyż swoje zarobiły firmy Huawei, Oppo i Vivo.
Trzeci kwartał tego roku był wyjątkowo udany dla Androida, który zgarniając 87,5% rynku potwierdził swoją dominację nad pozostałymi systemami. Jedyny realny konkurent, czyli iOS, który znajdziemy wyłącznie na smartfonach iPhone od Apple, zagospodarował dla siebie 12,1% udziałów. Jednak ilość sprzedanych egzemplarzy to jedno, a zgarnięty zysk drugie i to właśnie w tej drugiej kategorii Apple po raz kolejny okazało się praktycznie bezkonkurencyjne.
Według nowego raportu Strategy Analytics, cały rynek smartfonów przyniósł w trzecim kwartale 2016 roku aż 9,4 mld dolarów zysku, z czego 91% całości zgarnęło dla siebie Apple. Analitycy już od dłuższego czasu są pod wrażeniem niesamowitego talentu Apple, które z maksymalizacji ceny i minimalizacji kosztów produkcji uczyniło prawdziwą sztukę. Biorąc pod uwagę fakt, że Amerykanie sprzedają praktycznie same flagowce, na których zawsze najwięcej się zarabia, nie ma się co dziwić tej sytuacji, która powtarza się co kwartał.
Jednak myli się ten, kto uważa, że tylko Apple zarabia na smartfonach. Na drugim miejscu w zestawieniu znajdziemy Huawei, z 2,4% udziałem i ok. 200 mln dolarów zysku na koncie, które pod tym względem zostało liderem w świecie Androida. Według raportu jest to zasługa efektywności sprzedaży i skutecznego marketingu. Jednak przewaga Huawei nad kolejnymi w zestawieniu Oppo i Vivo jest naprawdę minimalna i biorąc pod uwagę gigantyczne wzrosty sprzedaży obu firm, mogą one wkrótce przegonić w tych statystykach lokalnego rywala.
Cała reszta producentów, która nie została sklasyfikowana z nazwy, zarobiła ok. 200 mln dolarów, czyli 2,2% całości, a to daje mniej więcej tyle, ile firmy Huawei, Oppo i Vivo zgarnęły z osobna. Część z was pewnie zastanawia się, gdzie się podział Samsung, jednak w tym przypadku sprawa jest prosta – afera z Galaxy Note 7 pozbawiła Koreańczyków masy pieniędzy. Być może Samsung pojawi się w kolejnych statystykach, ale najprawdopodobniej poczeka na to aż do momentu, w którym uwzględnione w raporcie będą wyniki sprzedaży Galaxy S8.
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.