>
Kategorie: Apple Fitbit Garmin Newsy Samsung Wearables Xiaomi

Na rynku królują tanie wearables z podstawową funkcjonalnością

Coraz chętniej sięgamy po proste urządzenia do monitorowania aktywności fizycznej. Oferują one podstawową funkcjonalność, ale są tańsze niż smartwatche. Na tym polu najbardziej poszkodowanym jest Apple Watch.

Firma IDC znana jest z analizowania sytuacji na rynku technologicznym. Jeszcze nie tak dawno przewidywała, że do końca 2020 roku smartfony z Windowsem na pokładzie zanikną na rynku. Tymczasem, jej najnowszy raport sięga do tajemnic popularności marek wearables. Wynika z niego, że na rynku królują urządzenia dedykowane monitorowaniu aktywności fizycznej. Dużo mniej popularne są smartwatche, oferujące zbliżoną funkcjonalność.

W trzecim kwartale 2016 roku, najchętniej kupowane były opaski firmy Fitbit. Producent sprzedał 5.3 mln jednostek egzemplarzy i zgarnął 23% rynku. Drugie miejsce okupuje Xiaomi z wynikiem 3.8 mln sprzedanych urządzeń wearables (16.5%). Na podium znalazł się także Garmin z liczbą 1.3 mln sztuk (5.7%). Dopiero na czwartym miejscu pojawia się Apple Watch (1.1 mln sztuk) z udziałem nieprzekraczającym 5% (4.9%). Tuż za nim uplasował się Samsung ze sprzedażą na poziomie miliona sztuk (4.5%). Nadmienię, że pod uwagę brana jest światowa sprzedaż, więc ciężko się dziwić popularności odświeżonym urządzeniom z rodziny Fitbit Charge czy nowościom od Samsunga. W ramach ciekawostki niech będzie także informacja, że Xiaomi najwięcej swojego sprzętu sprzedaje nadal w Chinach.

Najciekawszym faktem z tego zestawienia jest jednak aż 71% spadek wzrostu zainteresowania Apple Watchem w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. IDC tłumaczy takie zachowanie „starzejącym się wydaniem smartwatcha Apple’a oraz jego niezbyt intuicyjnym interfejsem”. Jednocześnie (w tym samym okresie) najwięcej zyskał Samsung, który zanotował wzrost na poziomie 89.9%.

W tego typu analizach, szkopuł tkwi w dobraniu rozpatrywanej kategorii. Na tle światowej sprzedaży wearables, Apple wypada blado. Niemniej jednak, jeśli skupimy się tylko na segmencie smartwatchy to zobaczymy zupełnie odmienną tendencję. Okazuje się bowiem, że w tej kategorii Apple pozostaje niekwestionowanym liderem (41.3%) i w trzecim kwartale tego roku uzyskało prawie identyczny udział na rynku smartwatchy, jak w drugim czy pierwszym kwartale 2016 roku. Na drugim miejscu znalazł się Garmin (20.5%), zaś na trzecim Samsung (14.4%).

W badanym okresie próżno doszukiwać się ważnych zmian na rynku wytworzonych przez Apple Watcha Series 1 i Series 2, które zostały zaprezentowane 7 września tego roku. Wnioskuję więc, że dopiero kolejne statystyki pokażą nam nieco bardziej realne zmiany, które tegoroczne nowości Apple’a mogły wytworzyć w segmencie wearables.

Źródło: IDC

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy

Mocarny OPPO z SD8G3, 12 GB RAM, 144 Hz oraz 67 W oficjalnie. Bardzo wydajny tablet z potencjałem

Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony

Być może za wcześnie skreśliłem tegoroczne flagowce. Znalazłem ważny powód, żeby je kupować

Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…

21 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Nowa darmowa gra w Epic Games Store. Jest bardzo mrocznie

Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Telefony
  • Xiaomi

Mamy globalne potwierdzenie POCO F7 (Pro i Ultra). Smartfony Xiaomi wkrótce w Polsce

Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…

21 listopada 2024
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Spójrz na tę ślicznotkę. Cienka brzytwa HONOR nie przekroczy nawet 7 mm

HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Kupisz to Xiaomi oczami i mam podobnie. Oto nowość, która trafi do Polski, w pełnej krasie

Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…

21 listopada 2024