Wydatki na rozwój oraz badania to jeden z najważniejszych elementów rozwoju rynku mobilnego. Okazuje się, że to właśnie koreańska firma jest gigantem we wspomnianym segmencie. Tak duża ilość wydanych pieniędzy musi w końcu zwrócić się Samsungowi.
Działy R&D w wielu markach tworzących urządzenia mobilne zajmują się praktycznie wszystkim: od badań dotyczących projektowania, designu, aż po testowanie oprogramowania. Najnowszy raport mówi o tym, iż Koreańczycy wydali w przeciągu tego roku około 13 miliardów euro (!) na swoje centra rozwojowe. Jeżeli wydawało Wam się, iż koreańska firma wydaje dużo na marketing, to w końcu dowiedzieliśmy się więcej na temat tych stawek – przez ostatnie dwanaście miesięcy było to „zaledwie” 3,5 miliarda euro.
Niestety na przestrzeni tego roku, Samsung otrzymał również potężny cios – wszystkim znaną wpadkę z modelem Galaxy Note 7. Niewielki odsetek urządzeń zapalał się, co doprowadziło do wycofania sprzętów z rynku oraz zatrzymania produkcji: nie muszę mówić, jakie straty finansowe wygenerował ten proceder. Samsung oprócz tworzenia własnych urządzeń tworzy również komponenty dla innych, dużych producentów: mowa tu chociażby o procesorach, wyświetlaczach czy kościach pamięci.
Na rynku technologicznym, zaraz za Samsungiem uplasował się Intel, a należący do Google Alphabet znalazł się na trzecim miejscu. Czwarta pozycja należy do Microsoftu. Huawei kończy listę na piątej pozycji – jak widać największe marki lubią wydawać pieniądze na rozwój, jednak nie dotyczy to wszystkich graczy.
Można pomyśleć, że Samsung trwoni gotówkę inwestując w centra R&D jednak jest to genialne posunięcie, które wraz z czasem na pewno opłaci się koreańskiemu producentowi.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.