Deweloper gry Gentlemen! zakładał, że jego dzieło zostanie pobrane przez co najmniej 2 000 osób. Z czasem się okazało, że w grę grało aż 50 000 użytkowników. Niestety, zapłaciły za nią tylko 144 osoby. I jak tu ma się nie odechciewać programowania?
Yann Saznec, jeden z deweloperów Gentlemen! nawet nie przypuszczał, że ich gra zdobędzie taką popularność. Nie zdawał sobie też sprawy z tego, jak dotkliwym zjawiskiem jest piractwo w Google Play. Według jego danych, najczęściej nielegalnej instalacji gry podejmowali się użytkownicy z Chin i Rosji – stanowią oni 95% wszystkich piratów.
Ilość nielegalnych kopii utwierdza nas tylko w przekonaniu, że stworzyliśmy grę, w którą użytkownicy naprawdę lubią grać.
I co w takiej sytuacji ma zrobić deweloper? Pole manewru ma dość ograniczone. Takie informacje skutecznie deprymują początkujących deweloperów względem jakiegokolwiek programowania. Aby stworzyć dobrą, niezbyt skomplikowaną grę, trzeba poświęcić na nią wiele czasu, nie wspominając o potrzebie zaangażowania osób trzecich, np. grafików. Jedynym rozwiązaniem jest udostępnianie aplikacji i gier za darmo, ale z reklamami.
źródło: gamasutra
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.