Na tę aktualizację czekałem bardziej niż na jakąkolwiek inną (no, może poza Play24, która na iOS 7 w ogóle nie działała). W App Store pojawił się Facebook 6.5 dla iPhone’ów, który wyglądem został dopasowany do najnowszej stylistyki systemu Apple’a. Zobaczcie jak świetnie się prezentuje.
Jedną z dwóch najbardziej rzucających się w oczy nowości jest przeniesienie panelu nawigacyjnego z boku na dół. Facebook, który wyznaczył na iOS-ie standard sidebaru, w końcu z niego rezygnuje. Ale nie ma co za nim płakać, ponieważ dzięki takiemu zabiegowi przechodzenie między oknami aplikacji odbywa się w odpowiedni dla iOS 7 sposób, czyli np. do poprzedniego ekranu wraca się gestem przesunięcia palcem z lewej krawędzi ekranu w prawo.
Zmienił się dostęp do wybranych funkcji aplikacji. Jak widać na screenie, deweloperzy postanowili podzielić pasek menu na pięć opcji: aktualności, zaproszenia do grona znajomych, wiadomości, powiadomienia oraz inne. W górnym prawym rogu na stałe za to ulokowano wyszukiwarkę, a czat, w zasadzie dostęp do niego, pozostał ten sam.
Aplikacja działa szybciej (iPhone 5) i w pełni korzysta z nowości iOS 7. Na przykład niebieska belka u góry ekranu jest półprzezroczysta, przez co myślałem, że mam ciemną plamę na ekranie. Zamieniono też klawiaturę z iOS 6 na iOS 7. Oprócz tego po zainstalowaniu najnowszego Facebooka zobaczycie multum drobniutkich zmian kosmetycznych, których nie warto omawiać jedną po drugiej.
Nowej wersji Facebooka nie doczekali się użytkownicy iPadów i – wg zapewnień Michaela Sharona – póki co nie doczekają. Product manager Facebooka uważa, że obecna wersja jest bardzo przyjemna użytkowaniu i nie ma potrzeby wprowadzania zmian. Nie wiadomo też co z użytkownikami Androida. Dotychczas Facebook dla iOS-a i platformy Google’a usiłowały wyglądać identycznie, ale z uwagi na iOS 7 nastąpiło rozróżnienie. Ciekawe czy androidowa wersja Facebooka dogoni wizualnie wersję 6.5 dla iOS-a.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.