Wraz z końcem września informowaliśmy, że Google udostępnił użytkownikom Androida Gmaila z nieaktywnym jeszcze systemem wyświetlania reklam. Wtedy nie wiedzieliśmy kiedy gigant zacznie wyświetlać reklamy oraz jak będą one wyglądały, ale teraz już wiemy. Co poniektórzy otrzymali już wątpliwą przyjemność oglądania poczty, która nie do końca jest pocztą.
Na łamach holenderskiego serwisu AndroidWorld pojawiło się zdjęcie przedstawiające widok skrzynki odbiorczej Gmaila, w której czołową pozycję zajmuje zaznaczona na żółto reklama. Jak widać, nie sposób nie odróżnić jej od zwykłego maila.
W ustawieniach nie ma opcji wyłączenia reklam. Można je za to usuwać tak samo jak usuwa się zwykłe maile. Google najwyraźniej sprawdza w Holandii jak „przyjmuje się” nowa usługa. Prawdopodobnie gdy nie będzie ona sprawiać żadnych problemów technicznych i nie wywoła zbyt wielkiej fali narzekań, koncern zacznie ją udostępniać także w innych krajach.
Na Androidzie pewnie będzie można zainstalować narzędzia blokujące wyświetlanie tychże reklam, ale użytkownicy iOS-a raczej takiej możliwości mieć nie będą. Oby tylko koncern z Mountain View się nie zagalopował i nie udostępnił funkcji, która sprawi, że użytkownicy zaczną się rozglądać za konkurencją.
źródło: androidworld.nl
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.