Zgodnie z zapowiedzią, wczorajszego wieczora do App Store’a trafiło nowe dzieło Facebooka – aplikacja Paper. Niestety, póki co oficjalny dostęp do niej mają tylko użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych, jednak oczywiście da się to ograniczenie obejść. Co należy więc zrobić, aby móc zainstalować Paper?
Pamiętacie nasz poradnik sprzed kilku miesięcy, w którym szczegółowo opisałem procedurę aktywowania w Polsce iTunes Radio? W przypadku Paper jest podobnie. Chcąc zaopatrzyć się w tę aplikację, musisz po prostu mieć założone Apple ID w amerykańskim oddziale iTunes Store’a. Gdy (zgodnie z poradnikiem) je założysz, zaloguj się na nie z poziomu iPhone’a i swobodnie zainstaluj Paper. Aplikacja nie ma spolszczonego interfejsu.
A czym jest Paper? Facebook postanowił zrewolucjonizować sposób, w jaki przeglądamy zasoby niebieskiego portalu. W przypadku Paper również widzisz co udostępniają twoi znajomi czy śledzone przez ciebie strony, jednak odbywa się to w znacznie inny, bardziej przyjemny dla oka sposób. Treści wyświetlane są w tzw. magazynowym widoku, podobnie trochę do Flipboarda. Facebook postawił w Paper bardziej na informacje i newsy niż elementy społecznościowe. Aplikacja działa w oparciu o rozmaite gesty, jest przejrzysta, a przy tym minimalistyczna.
Jako że to wszystko jest nowe, aplikacja wyświetla na każdym kroku krótkie filmiki instruktażowe, dzięki którym szybko zaznajomimy się z nietypowym interfejsem Pages i jego zakamarkami. Na pierwszy rzut oka można odnieść wrażenie, że wachlarz opcji, zwłaszcza w porównaniu z tradycyjnym Facebookiem, jest dosyć ograniczony, jednak nic bardziej myslnego – wystarczy dobrze poszukać.
Wrażenia po krótkim tournee z Paper są dosyć pozytywne, ale chyba jeszcze zostanę przy normalnym Facebooku. Najlepiej będzie jeżeli po prostu sprawdzicie tę aplikację sami.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.