Spora część użytkowników, w tym ja, nie była zadowolona z faktu odłączenia komunikatora od głównej aplikacji Facebooka. Do tej pory bezsensownym dla mnie jest instalowanie dwóch różnych aplikacji zamiast jednej połączonej platformy. W dniu wczorajszym Facebook i Messenger wprowadzili kolejną opcję mająca zachęcić nas do aktywniejszego korzystania z komunikatora. Konkretniej chodzi tu o grę o nazwie Doodle Draw.
Gra sama w sobie to nic innego jak klon popularnych kalamburów. Pomysł Doodle Draw polega na rysowaniu obrazków proponowanych przez aplikację na ekranie. Podobnie jak w wyżej wspomnianych kalamburach, zadaniem drugiego gracza jest odgadnąć dokładną nazwę tego co narysowaliśmy. Aby rozpocząć rozgrywkę wystarczy, że naciśniemy przycisk w dolnej części konwersacji i odnajdziemy pozycję o nazwie „Doodle Draw”. Teraz nie pozostało nam nic innego jak wcisnąć ikonkę z napisem zainstaluj. Messenger przeniesie nas do Sklepu Play a sama gra zostanie zainstalowana w ten sam sposób jak wszystkie aplikacje, które posiadamy na urządzeniu.
Rozpoczęcie rozgrywki polega na uruchomieniu aplikacji z pozycji menu urządzenia oraz naciśnięciu przycisku „Start New Game”. To już tylko krok od wyboru tematu naszego pierwszego rysunku.
Doodle Draw pozwala nam wybrać trzy tematy, przy czym każdy z nich punktowany jest osobno, zależnie od poziomu trudności rysowania. Jeżeli jednak żaden z tematów nam nie pasuje, możemy trzykrotnie odświeżyć listę, która pojawi się na ekranie. Najlepszym wyborem będą tematy, za które otrzymamy najwięcej punktów. Nie zawsze są one jednak trudne. Zdażyła mi się sytuacja, w której okazało się, że wystarczy, że narysuję logo firmy samochodowej Audi a mój przeciwnik po zgadnięciu otrzyma za ten rysunek maksymalną ilość punktów. Zdecydowanie jest to element wart dopracowania.
Po wyborze tematu przychodzi czas na to, na co czekaliśmy od samego początku, czyli rysowanie. Do wyboru mamy cztery kolory, pędzelek, gumkę oraz możliwość regulowania grubości kreski, którą bedziemy nanosić zmiany na ekranie urządzenia. Nie zabrakło w tym przypadku również opcji cofnięcia ostatniego ruchu oraz umieszczenia całego projektu w koszu poprzez jedno kliknięcie. No to co, rysujemy. 😉
Po skończeniu naszego dzieła (w moim przypadku są to lody), możemy wybrać jedną z opcji udostępnienia. Poprzez wybranie przycisku „send to friends” wysyłamy nasz obrazek do znajomego, jednocześnie zapraszając go do wspólnej zabawy w Doodle Draw.
Tak wygląda okienko rozmowy Facebook Messengera po rozpoczęciu zabawy. Jak widać powyżej, Olka wysłała mi własny projekt, na który moge odpowiedzieć. Wystarczy wybrać opcję „odpowiedz” a aplikacja sama przeniesie nas spowrotem do Doodle Draw. Proste, szybkie i zrozumiałe.
Po przeniesieniu spowrotem do Doodle Draw mamy możliwość odgadnięcia co przedstawiał wysłany wcześniej rysunek. Ze zbioru literek na dole musimy ułożyć słowo, które wpasuje się w trzy dostępne białe pola. Jeżeli zapomnieliśmy co było na obrazku, nic nie szkodzi. Wystarczy kliknąć znak pytajnika aby na ekranie zaczęła rysować nam się praca wykonana przez przeciwnika. W tym przypadku odpowiedź jest oczywista. Wybieram literki „b”,”e” i „d” tworząc poprawną odpowiedź.
Jak widać udało się i zdobyłem dwa punktu. Nie było to nic trudnego, ale mogę zapewnić Was, że gra nieraz zaskoczy nawet najbardziej kreatywne osoby.
Doodle Draw nie jest grą, z której będziemy korzystać codziennie. To raczej przyjemny przerywnik w przewie między zajęciami czy chociażby podczas nudy w komunikacji miejskiej. Widać, że Facebookowy Messenger coraz bardziej stawia na promocję wśród młodszego pokolenia dodając nowe możliwości do swojego komunikatora. Aplikacja co prawda staje się przez to coraz bardziej ociężała i nieporęczna, jednocześnie zajmując bardzo dużą ilość pamięci w naszym telefonie chociaż myślę, że amerykańskiemu gigantowi wyjdzie to na dobre. Nie pozostaje nam teraz nic innego tylko czekać na zaproszenia od znajomych chcących przetestować jak działa Doodle Draw. Samą aplikację zainstalujecie klikając w przycisk poniżej.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.