>
Kategorie: Gry i aplikacje iOS Newsy

Idą wielkie zmiany w App Store!

Wszystko wskazuje na to, że Apple próbuje wymyślić sklep z aplikacjami na nowo. Deweloperzy otrzymają możliwość wyróżnienia swojej aplikacji, a także wprowadzenia do swoich aplikacji subskrypcyjnego modelu płatności.

Wiceprezes Apple Phil Schiller poinformował o zmianach w sklepie z aplikacjami pod nazwą „App Store 2.0„. Jedną z głównych zmian będzie nowy system rozliczeń w formie modelu subskrypcyjnego (dostępnego do tej pory wyłącznie dla magazynów i serwisów streaming’owych). Obecnie stosowany jest podział 70:30 – Apple zgarnia 30%, a deweloper pozostałą część kwoty.

Zgodnie z zapowiadanymi zmianami, jeśli użytkownik będzie subskrybentem przez ponad rok, to proporcje zmienią się na 85:15 – dotyczy to również już trwających subskrypcji, a nie tylko nowych. Co więcej, deweloperzy otrzymają do wyboru ponad 200 pułapów cenowych i możliwość stosowania różnych kwot w różnych krajach. Użytkownicy będą mieli również możliwość (zależnie od ustawień programu) na podnoszenie lub obniżanie płaconej kwoty, a deweloperzy będą mogli nowych subskrybentów obciążać inną kwotą niż płacący od dłuższego czasu. Skąd te zmiany? Między innymi ma to rozwiązać problem z aktualizacjami – zdarzało się bowiem, że twórcy oprogramowania publikowali w App Store kolejne duże aktualizacje jako nowe programy, aby uniknąć w sytuacji, kiedy użytkownik opłacając pierwszą wersję aplikacji, otrzymuje za darmo kolejną.

Kolejną zmianą ma być wyszukiwanie. Już jesienią tego roku pojawią się płatne wyniki wyszukiwania aplikacji mobilnych w sklepie z aplikacjami App Store. Użytkownicy wyszukujący aplikacje w sklepie Apple’a wpisując dowolną frazę zobaczą także promowane aplikacje – na tej samej zasadzie jak w wyszukiwarce Google (takiego jaki znamy z Google AdWords). Apple będzie wyświetlać tylko jedną reklamę w wynikach wyszukiwania, która będzie wyraźnie oznaczona na niebieskim tle. Reklamy mają być odpowiednio oznaczone i pojawić się wyłącznie w wynikach wyszukiwania u użytkowników mających więcej niż 13 lat.

Płatne reklamy aplikacji będą testowane przez całe lato, a finalnie pojawią się na iPhone’ach jesienią tego roku – zapewne po udostępnieniu aktualizacji systemu iOS 10 we wrześniu. Zmiany mają one być pomocne przede wszystkim dla niezależnych deweloperów. Czy wyjdą one nam (użytkownikom) na dobre? Zobaczymy.

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

7000 mAh, nowiutki Snapdragon i bajeczna cena. Takie tanie telefony chce się kupować w Polsce

Oppo K13 zadebiutował oficjalnie. Smartfon ma baterię 7000 mAh i nowego Snapdragona 6 Gen 4.…

21 kwietnia 2025
  • Promocje

Kompaktowy flagowiec Xiaomi po raz pierwszy tak tanio. Świetna promocja, niska cena

Komu flagowca w istnie świątecznej cenie? Takich promocji po prostu nie można przegapić. Xiaomi 15…

21 kwietnia 2025
  • Promocje

16 GB / 1 TB w aktualnym flagowcu za 2659 złotych w polskiej promocji. Nie ma drugiego takiego smartfona

Motorola Edge 50 Ultra w kilku polskich sklepach staniała do poziomu typowego dla średniaków. Drewnianego…

21 kwietnia 2025
  • Newsy

To na to Rockstar wyda miliard dolarów. GTA 6 z innowacyjnym systemem animacji

Najnowszy patent wydawcy Take-Two, który to jest częściowo odpowiedzialny chociażby za nadchodzące GTA 6, zdradza…

21 kwietnia 2025
  • Akcesoria
  • Pozostali
  • Testy

Test Anker Zolo 10000 mAh: Wygoda ładowania w niskiej cenie!

Powerbank Anker Zolo 10000 mAh 30W z wbudowanymi kablami USB-C i Lightning to kompaktowy i…

21 kwietnia 2025
  • Promocje

Świetna przygodówka objęta bezkonkurencyjną ofertą. W tej cenie nic lepszego nie znajdziecie

Przygodówka detektywistyczna – Nobody Wants to Die od polskiego producenta jest do kupienia tanio za…

20 kwietnia 2025