>
Kategorie: Android Gry i aplikacje iOS Newsy

Aplikacje mobilne idą w dół. Deweloperzy liczą straty

Idą zmiany. Liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła się kurczyć. Średnia ich liczba (wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych) na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20 proc. Deweloperzy dwoją się i troją, aby powstrzymać to zjawisko.

Nie tylko App Store czekają zmiany. Kilka dni temu informowałem Was, że według ostatnich prognoz rynek sprzedaży smartfonów powoli zaczyna się nasycać. Teraz z kolei media informują, że niepokojące dane tyczą się również aplikacji mobilnych.

Według danych SensorTower i Nomura zebranych dla BI Intelligence (rynek amerykański) liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła znacząco spadać. Średnia liczba pobrań wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20% w ujęciu rocznym (stan na maj 2016 r.).

Z analiz wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku popularne aplikacje, takie jak np. Facebook, Whatsapp, Instagram, Spotify, czy Twitter, zanotowały spadki liczby pobrań (sięgające nawet 20%), co przekłada się na miliony mniej pobrań każdego miesiąca. W skali globalnej problem nie jest jeszcze aż tak bardzo widoczny – część popularnych aplikacji trzyma się jeszcze na ubiegłorocznym poziomie, aczkolwiek tak czy inaczej notowane są braki wzrostów.

Skąd wynika spowolnienie? Tendencja ta spowodowana jest głównie tym, że najpopularniejsze aplikacje osiągnęły już pułap krytyczny i większość użytkowników ma już je zainstalowane na swoich smartfonach. Doskonale można to sobie wyobrazić na przykładzie Facebook’a, który ma obecnie 1,6 mld aktywnych użytkowników miesięcznie – gigantowi coraz trudniej znaleźć nowych użytkowników, którzy mieliby zainstalować mobilnego Facebooka. Jednak lider social mediów nadal odnotowuje ogromną liczbę 36 mln pobrań w maju 2016 r., pomimo spadku o 15 proc. w ujęciu rocznym. Dla przeciwwagi – wyraźny wzrost popularności notują jednak Snapchat i Uber, a więc aplikacje stosunkowo młode, co może stanowić podporę dla tezy o nasyceniu rynku innymi aplikacjami.

Deweloperzy robią co mogą, aby minimalizować straty. Messenger jest tego doskonałym przykładem. Aplikacja, które zwyczajnie nie wypaliła (miast zwiększać swoje statystyki pobrań) w ciągu roku zauważalnie spadła. Wymuszenie jej instalowania zapewne poprawi jej notowania, lecz chyba nie tędy droga…

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Gry i aplikacje
  • Newsy

W ten weekend problemy w wielu bankach. Sprawdź, na co uważać

Wiele banków w naszym kraju na weekend zaplanowało prace serwisowe. Sprawdź, w których czeka nas…

21 września 2024
  • Artykuł sponsorowany

Wszystko, co wiemy o PlayStation 5 Pro przed premierą

Sony szykuje się do wprowadzenia na rynek nowej, ulepszonej wersji swojej popularnej konsoli – PlayStation…

20 września 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Samsung daje 300 złotych na zakupy. Zapisz się i odbierz voucher

Samsung daje 300 złotych na zakupy sprzętów, które zadebiutują już w przyszłym tygodniu – mowa…

20 września 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Rząd reaguje. Nowa funkcja w mObywatel pomoże w czasie klęski

W aplikacji mObywatel pojawia się ważna nowa funkcja w kontekście obecnej sytuacji w Polsce. Pozwoli…

20 września 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Znamy pojemności baterii całej serii iPhone 16! Są dobre wieści

Dziś, po znacznie ponad tygodniu od premiery serii iPhone 16, wreszcie wiemy, jakie baterie mają…

20 września 2024
  • Artykuł sponsorowany

Takiej promocji na najbardziej opłacalnego Samsunga jeszcze nie było. W Polsce dostaniesz go za złotówkę!

Samsung Galaxy M35 5G możesz mieć za złotówkę przy zakupie laptopa Acer Chromebook Plus 515…

20 września 2024