Spotify, oprócz zmiany strategii postanawia również nieco poeksperymentować z wyglądem i interfejsem samej aplikacji. Już niedługo program do słuchania muzyki może wyglądać na Androidzie jak wersja, którą znajdą użytkownicy smartfonów z jabłkiem w logo.
Wygląda na to, że Spotify dostało prawdziwy impuls do zmian oraz walki po ostatniej zapowiedzi Apple Music, które ewidentnie wybiera się na wojnę z największymi usługami streamingowymi. Stałym elementem aplikacji na Androida w przypadku Spotify było bowiem wysuwane menu z prawej strony, które dawało dostęp do poszczególnych funkcji oraz konkretnych możliwości. Oprócz tego użytkownicy mogli również skorzystać z przycisku „trzech linii”, który rozwijał wspomniane menu. Wygląda na to, że to wszystko się zmieni, bowiem Spotify zaczęło mocno testować nowe rozwiązane związane z wizualną częścią swojej aplikacji.
Spotify ewidentnie ma za dużo pomysłów: teraz zmiana interfejsu, a już niedługo jeszcze więcej reklam dla użytkowników oraz totalnie przebudowana strategia zarabiania. Według danych, które podaje serwis 9to5google, nowości w Spotify mają pojawić się już niedługo i dotkną głównie aplikacji mobilnej, nie wiadomo więc co stanie się z odpowiednikiem komputerowym. Jak widać na zrzucie ekranu przebudowana aplikacja mocno przypomina tę, którą znają użytkownicy wersji przeznaczonej dla iOS. Wszystko to za sprawą dolnego panelu, który posiada w sobie przyciski służące do przejścia do kolejnych i zróżnicowanych sekcji w aplikacji: mowa tu o przeglądaniu biblioteki, przeszukiwaniu jej, uruchomieniu radia oraz przeglądaniu kolekcji, którą posiadamy na swoim koncie.
To wszystko wygląda bardzo podobnie do innych aplikacji oraz rozwiązań, jakie można zobaczyć chociażby w Windows 10. Czy takie zmiany wyjdą Spotify na dobre? Tego nie wiem, jednak jest to na tyle kosmetyczny zabieg, który nie powinien stanowić na ten moment problemu. Bardzo możliwe, iż jest to również wstęp do większych zmian, jakie dosięgną Spotify, które w końcu musi się zdecydować na to, jak chce zarabiać.
Aktualizacja aplikacji będzie przebiegała etapami, a nową wersję mamy zobaczyć jeszcze w te wakacje.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.