Instagram wprowadził nową usługę, która pozwoli wielu sklepom na dodawanie informacji o wybranych produktach. Jest to istotne udoskonalenie dla wszystkich marek.
Nowość, która zadebiutowała na Instagramie dotyczy ułatwienia sprzedaży przez wybrane marki ich produktów. Testowana opcja pozwala na umieszczenie przy zdjęciach większej ilości informacji na temat maksymalnie pięciu przedmiotów. Samo narzędzie udostępnione zostało jedynie niektórym partnerom (ok. 20) w USA. Wśród nich pojawiły się takie marki, jak Kate Spade, Warby Parker, JackThreads, Coach i J.Crew.
Kate Spade from Instagram for Business on Vimeo.
Dodatkowa opcja pozwala na dodawanie większej ilości informacji jedynie w postach organicznych. U dołu zdjęć powinna pojawiać się ikona „Tap to view”, dzięki której użytkownik może podejrzeć informacje o zamieszczonym produkcie, sprawdzić jego cenę, dostępność, warianty kolorystyczne albo oferowane rozmiary. Istnieje także możliwość przejścia na stronę brandu i zakupu wybranego produktu.
To istotna zmiana dla wszystkich sprzedawców działających na Instagramie i naturalna kolej rzeczy. Do tej pory musieli oni umieszczać wszelkie informacje w opisie dostępnym pod zdjęciem. Od teraz, Instagram ułatwi im pole manewru. Nie wiadomo jednak kiedy nowe narzędzie zadebiutuje na całym świecie. Jednocześnie twórcy zapowiadają, że opisywana usługa pojawi się na pewno w treściach reklamowych. Nic dziwnego, bowiem to doskonały krok w kierunku zwiększenia działalności e-commerce dla wszystkich zainteresowanych w Instagramie i jednocześnie dalszy kierunek rozwoju tej aplikacji.
Źródło: Instagram
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.