Taxify to aplikacja ułatwiająca zamawianie usług ridesharing i taksówek, wkracza do Polski już 1 grudnia. Pierwszym miastem będzie Warszawa.
Rynek aplikacji umożliwiających bezpośrednie zamawianie środków transportu w polskich miastach jest zdominowany przez 3 graczy – niemieckie myTaxi, polski start-up iTaxi, obie służące do zamawiania taksówek, oraz amerykańskiego Ubera – monopolistę wśród aplikacji ułatwiających tzw. ridesharing, czyli przewóz osób przez nielicencjonowanych kierowców. Pojawienie się w Polsce czwartego gracza – estońskiego Taxify, czyli największej europejskiej aplikacji ridesharingowej, posiadającej ponad 800 000 aktywnych użytkowników na całym świecie (w Estonii, Litwie, Łotwie, Finlandii, Białorusi, Ukrainie, Czechach, Węgrzech, Rumunii, Serbii, Gruzji, RPA, Kenii, Ghanie i Meksyku), to świetna wiadomość zarówno dla kierowców, jak i ich klientów.
Polska to duży rynek, w którym jest miejsce dla kilku graczy. Ridesharing wciąż nie jest dostępny w wielu miastach, w pozostałych – został zdominowany przez jedną aplikację. Wierzymy, że rzucając wyzwanie konkurencji, Taxify przyczyni się do podniesienia jakości usług i obniżenia cen. Zyska przede wszystkim klient.
– Piotr Boulangé, dyrektor operacyjny Taxify w Polsce
Zasada działania Taxify jest bardzo podobna do rozwiązań znanych u konkurencji – pasażerowie mogą zamawiać transport bezpośrednio przez geolokalizacyjną aplikację, z góry znając koszt planowanej podróży i nie musząc martwić się o płatność, która dokonywana jest najczęściej bezgotówkowo.
Istnieje jednak kilka czynników wyróżniających Taxify – jednym z najważniejszym z nich jest polityka cenowa. Taxify pozwala na bardzo tanie poruszanie się po mieście (ridesharing) – stawki stosowane przez estoński start-up są nie tylko niższe od tych stosowanych przez głównego konkurenta – Ubera, ale również bardziej stabilne: nie spotkamy się tu z agresywnym różnicowaniem cen, zależnym od dzielnicy czy dostępności aut. Dzięki temu konsument nie tylko zapłaci mniej, ale też ma do dyspozycji system dużo bardziej przewidywalny od konkurencji.
Pojawienie się Taxify w Polsce to dobra wiadomość również dla kierowców. Stosowane przez estoński start-up prowizje od przejazdów będą niższe od oferowanych przez amerykańskiego konkurenta i będą wynosić 15%.
Taxify, jako jedyna aplikacja w Polsce, nie zamierza brać udziału w konflikcie licencjonowanych taksówkarzy z tzw. „przewozem osób”. W planach jest wprowadzenie, sprawdzonej już w wielu krajach opcji zamawiania tradycyjnych taksówek przez tą samą aplikację. Estończycy przekonują, że ridesharing i taksówki mogą być komplementarne.
Taxify jest właśnie na etapie budowania bazy swoich kierowców, każdy z nich zanim do niej dołączy, zostanie poddany szczegółowej kontroli. Z estońską aplikacją jeżdżą tylko zaufani i wiarygodni kierowcy, nie posiadający kryminalnej przeszłości – mowa tu także o tych, którzy kiedykolwiek prowadzili samochód pod wpływem alkoholu oraz tych, posiadających mandaty za poważne wykroczenia drogowe. Ponadto, samochód kierowców korzystających z Taxify musi być czysty i schludny, a sam kierowca odznaczać się wysoką kulturą osobistą. Bezpieczeństwo pasażerów jest sprawą priorytetową, dlatego też każdy pojazd musi przechodzić regularne przeglądy techniczne oraz mieć ważne ubezpieczenie. Dopiero po pozytywnej weryfikacji wszystkich wymienionych czynników kierowca może zacząć jeździć z aplikacją. Taxify stawia na wysoką jakość usług, czego głównym wyznacznikiem jest poziom zadowolenia pasażera mierzony przy pomocy gwiazdek i komentarzy. Kierowcom otrzymującym poniżej 4,5 gwiazdki na 5 możliwych, system zostanie automatycznie zablokowany, a jakość świadczonych przez niego usług sprawdzona przez operatora aplikacji.
Już wkrótce dzięki Taxify, Warszawiacy szybko, tanio i wygodnie przemkną po zakorkowanych ulicach stolicy. To nie wszystko. Z okazji wejścia aplikacji na Polski rynek oraz ogromnego sukcesu osiągniętego w Budapeszcie, gdzie Taxify całkowicie zastąpiło Ubera, estoński start-up przygotował wiele niespodzianek dla swoich klientów w tym m.in. kody promocyjne o wartości ok. 30 zł na przejazdy po mieście. Aby skorzystać z promocji należy wpisać w aplikacji hasło: „HIWARSAW” – kod na tańszy przejazd będzie ważny od dnia wejścia aplikacji na polski rynek.
Więcej o Taxify możecie dowiedzieć się z oficjalnej strony internetowej.
Aplikacja Taxify jest do pobrania na trzy platformy mobilne:
źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…
Seria vivo S20 zaoferuje użytkownikom mocarną specyfikację. Zwłaszcza vivo S20 Pro zapowiada się na jednego…
Aplikacja Uber wzbogaca się o udane nowości, które mogą przydać się także w okresie świątecznym.…
Najbliższy weekend może być uciążliwy dla klientów banku mBank. Bank zaplanował przerwę w działaniu swoich…
Do rodzinki ciekawych flagowców niedługo dołączy vivo X200s. On również otrzyma potężną specyfikację na czele…
Do walki z oszustami wydzwaniającymi do nas i wykradającymi nasze dane zostały wytoczone ciężkie działa.…