We wrześniu mogliśmy usłyszeć plotki na temat połączenia się Spotify wraz z SoundCloudem. Tym razem w sieci pojawił się raport, według którego taka decyzja nie dojdzie do skutku, a obie marki będą dalej działać osobno.
TechCrunch powołuje się na specjalny raport, który został przesłany z anonimowego źródła. Niestety nie wiemy, kto jest jego autorem, jednak wygląda na to, że Spotify faktycznie nie jest zainteresowane kupowaniem SoundClouda. Wcześniej w sieci pojawiały się plotki na temat tego, iż Spotify prowadzi zaawansowane rozmowy z SoundCloudem dotyczące kupna oraz przejęcia całej biblioteki muzycznej. Niestety to wszystko to raczej plotka, która finalnie nie znalazła swojego potwierdzenia.
Negocjacje miały być w zaawansowanej fazie jednak zostały teraz zerwane. Spotify ma plany związane z IPO i chce się skupić na tym segmencie. Firma woli uniknąć również problemów z wytwórniami, które mogłyby pojawić się po przejęciu SoundClouda oraz dodaniu muzyki do biblioteki Spotify. Umowa z SoundCloudem mogła dać jednak Spotify konkretną przewagę nad Apple Music – z serwisu Tima Cooka korzysta bowiem obecnie 20 milionów użytkowników. Spotify dalej jest jednak lepsze: z drugiej opcji korzysta 100 milionów osób z czego ponad 40 milionów regularnie płaci abonament.
To już trzeci raz, kiedy na przestrzeni ostatnich lat Spotify zdecydowało się porozmawiać z SoundCloudem na temat domniemanego przejęcia. Spotfify chce jednak zainwestować w rozwój marketingu oraz spłacić obecne długi (według niektórych źródeł jest ich całkiem sporo). Na przestrzeni ostatnich miesięcy jakość SoundClouda pogorszyła się jednak, tak więc nie wiadomo, gdzie finalnie cała sytuacja znajdzie swoje zakończenie.
Mimo wszystko szkoda, że do transakcji finalnie nie doszło.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.