>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Wiemy, ile zarobiło Pokemon Go w 2016 roku

Jednym z najciekawszych trendów w 2016 roku był ogromny hype, związany z Pokemon Go. Od wydania gry minęło już ponad pół roku. Wiemy już, ile pieniędzy zdążyła w tym czasie zarobić gra.

Miniony rok upłynął pod znakiem kilku trendów. Jednym z nich stała się gra Pokemon Go, która przyciągnęła niesamowitą liczbę użytkowników. Praktycznie każdy posiadacz smartfonu z systemem iOS lub Android na chwilę zafascynował się zbieraniem kultowych, wirtualnych stworzeń. W grę pochłonięci byli młodsi, nastolatkowie, a nawet dorośli użytkownicy. Gra wykorzystywała nie tylko sentyment do Pokemonów, ale również nowe rozwiązania związane z rozszerzoną rzeczywistością. Popularność gry przekroczyła najśmielsze oczekiwania producenta, co w konsekwencji spowodowało tygodniowe problemy z serwerami.

Po pół roku, sytuacja się ustabilizowała. Znaczna część użytkowników zaniechała zabawy już po kilku tygodniach. Mógłbym dywagować nad potencjalnymi zaniechaniami i stosunkowo wolnym rozwijaniu gry, a także innymi przyczynami, które ostatecznie spowodowały zmniejszenie się liczby graczy. Niemniej jednak pół roku od czasu premiery produktu minęło bardzo szybko i Niantic (mimo wszystko) ma się z czego cieszyć.

Jeszcze w grudniu pisałem o statystykach, które gracze Pokemon Go zdążyli wygenerować w przeciągu kilku miesięcy. Nieco wcześniej, serwis App Annie donosił o błyskawicznym przekroczeniu bariery najlepiej zarabiającej gry w historii smartfonowych wydań tego rodzaju aplikacji. Teraz okazuje się, że do końca 2016 roku, Pokemon Go zarobiło przeszło 950 milionów dolarów. Gra była również najczęściej pobieranym programem w AppStorze i Google Play w minionym roku. Pierwsze 800 milionów dolarów produkt zarobił w czasie 110 dni od czasu premiery. Drugiej, najpopularniejszej grze taki wynik zajął przeszło 250 dni. Pozostałym  – znacznie dłużej.

Żeby wyobrazić sobie tak wielką sumę pieniędzy, wystarczy zwrócić uwagę na wysokobudżetowe produkcje filmowe (jak chociażby „Batman vs Superman: Świt Sprawiedliwości”), które nie przekroczyły nawet bariery 900 milionów dolarów w box office.

Źródło: VentureBeat

michalw

Najnowsze artykuły

  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

5000 nitów, 7300 mAh i flagowy design. Pokaż mi lepszy telefon do 1000 złotych

W półce cenowej do 1000 złotych robi się bardzo ciasno. iQOO Z10 podbija stawkę baterią…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Nowy, tani Redmi zadebiutował. Najśmieszniejsze jest to, że w Polsce kupisz go 30% taniej niż w Azji

Redmi 13x zadebiutował oficjalnie. Ten tani Xiaomi ma już swój odpowiednik w Polsce, którego taniej…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Użytkownicy zegarków Samsunga w tarapatach. Kluczowa funkcja nie działa

Zegarki Samsung Galaxy Watch i Galaxy Watch Ultra mają spore problemy. Nie działa w nich…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

ManiaK Tygodnia#3. Motorola rządzi, OnePlus szokuje, a Xiaomi przypomniało sobie o swojej opłacalności

W 3 odcinku podsumowania newsów w technologii dowiesz się o nowych Motorolach, grubym jak beczka…

29 marca 2025
  • Garmin
  • Newsy
  • Wearables

Garmin sięga do portfela Polaka. Każe sobie płacić więcej niż w USA

Garmin Connect+ to nowa, płatna subskrypcja, która dodaje zegarkom marki sporo nowych funkcji. Użytkownicy są…

29 marca 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Składany iPhone szykuje się do rozwalenia konkurencji. Ten element mu to zagwarantuje

Składany iPhone Fold wydaje się rzeczywiście istnieć. Apple jednak chce iść tą drogą i dołączyć…

29 marca 2025