>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Snapchat szykuje kolejną innowację AR, aby pokazać kto tu rządzi

Jeśli Snapchat chce zatrzymać odpływ użytkowników do konkurencji to musi pokazać ważną nowość. Wiemy już czym ona będzie.

Chociaż Snapchat zaczyna tracić użytkowników na rzecz Instagramu to jednak wciąż przoduje pod kilkoma ważnymi czynnikami. Po pierwsze, korzysta z rozszerzonej rzeczywistości w innowatorski sposób, zaś po drugie nadal kojarzy się z prywatnością bardziej niż inne komunikatory. A wszystko to dzięki pierwszeństwu i wypracowanej pozycji marki w umysłach wielu użytkowników. O ile więc sytuacja z prywatnością na Snapie ma swoje plusy i minusy (o czym zaznaczałem w tym wpisie), o tyle przodownictwo aplikacji we wdrażaniu AR jest silnym atutem firmy. Najnowsze doniesienia zdają się to potwierdzać.

Filtry na Snapchacie jeszcze do niedawna otrzymały możliwość działania w trybie rozszerzonej rzeczywistości. Okazuje się jednak, że to nie koniec nowości w tym zakresie. Wkrótce mają pojawić się ulepszone filtry AR, dzięki którym spoglądając przez pryzmat telefonu będziemy mogli doświadczyć nowych atrybutów danego miejsca. Obecnie mają trwać wewnętrzne testy niniejszej funkcjonalności. Dodam tylko, że interaktywne filtry Snapchata były możliwe do zastosowania w aplikacji, po wykupieniu ukraińskiego startupu w 2015 roku za 150 milionów dolarów.

Jeśli dobrze pamiętam, o takich możliwościach mówiło się jeszcze w poprzednim roku. Teraz, gdy widoczne są realne dane wobec oddziaływania konkurencji na Snapa, ten musiał odczuć wyraźną presję we wdrożeniu nowości. Jestem więc pewien, że w ciągu najbliższych miesięcy sami będziemy mogli sprawdzić nową funkcjonalność. Wierzę także, że dopiero na przestrzeni czasu zostanie ona maksymalnie dopracowana. Plotki wskazują, że nie jest to krótkoterminowy produkt.

Instagram i Facebook będzie mógł o tym jedynie pomarzyć (chyba, że ponownie szybko skopiuje rozwiązanie). Praktycznie każde miejsce w świecie rzeczywistym będzie mogło dostać swój niepowtarzalny filtr. Podobnie, jak to miało miejsce z Pokemon Go – za pomocą smartfonu będziemy mogli obejrzeć zupełnie inny świat. Zajrzeć i sprawdzić, co kryje się po drugiej stronie lustra.

To także ogromna możliwość na zyski dla Snapa, który będzie mógł sprzedawać wirtualne miejsca na reklamę. Szczególnie zainteresowane tym będą wielkie marki, które już teraz poszukują nowych form angażowania swojej grupy docelowej, w większości znajdującej się właśnie na Snapchacie. Myślę, że realna droga do rozwoju tej funkcji będzie długa, ale jest warta podjęcia wszelkiego ryzyka.

Źródło: The Information, opracowanie własne

michalw

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Rewelacyjny aparat, czysty Android, lata wsparcia i IP67 za 1215 zł! W tej cenie to bajeczny smartfon

Aż trudno uwierzyć, że w przedziale 1000-1500 złotych kupimy smartfon z wodoszczelnością, 5 latami aktualizacji,…

19 stycznia 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Jeden z najlepszych tanich telefonów z Androidem 15 w Polsce. Oto nowości w aktualizacji

"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Sprawdź ceny Galaxy S25 (+, Ultra) przed premierą. Czy flagowce Samsung w tym roku będą droższe?

Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Kultowy RPG objęty gigantycznym 90% rabatem. Ten popularny tytuł kupisz za niecałe 20 zł

Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Microsoft ostrzega przed WhatsApp. Na te kody bardzo uważaj

Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025