>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Snapchat szykuje kolejną innowację AR, aby pokazać kto tu rządzi

Jeśli Snapchat chce zatrzymać odpływ użytkowników do konkurencji to musi pokazać ważną nowość. Wiemy już czym ona będzie.

Chociaż Snapchat zaczyna tracić użytkowników na rzecz Instagramu to jednak wciąż przoduje pod kilkoma ważnymi czynnikami. Po pierwsze, korzysta z rozszerzonej rzeczywistości w innowatorski sposób, zaś po drugie nadal kojarzy się z prywatnością bardziej niż inne komunikatory. A wszystko to dzięki pierwszeństwu i wypracowanej pozycji marki w umysłach wielu użytkowników. O ile więc sytuacja z prywatnością na Snapie ma swoje plusy i minusy (o czym zaznaczałem w tym wpisie), o tyle przodownictwo aplikacji we wdrażaniu AR jest silnym atutem firmy. Najnowsze doniesienia zdają się to potwierdzać.

Filtry na Snapchacie jeszcze do niedawna otrzymały możliwość działania w trybie rozszerzonej rzeczywistości. Okazuje się jednak, że to nie koniec nowości w tym zakresie. Wkrótce mają pojawić się ulepszone filtry AR, dzięki którym spoglądając przez pryzmat telefonu będziemy mogli doświadczyć nowych atrybutów danego miejsca. Obecnie mają trwać wewnętrzne testy niniejszej funkcjonalności. Dodam tylko, że interaktywne filtry Snapchata były możliwe do zastosowania w aplikacji, po wykupieniu ukraińskiego startupu w 2015 roku za 150 milionów dolarów.

Jeśli dobrze pamiętam, o takich możliwościach mówiło się jeszcze w poprzednim roku. Teraz, gdy widoczne są realne dane wobec oddziaływania konkurencji na Snapa, ten musiał odczuć wyraźną presję we wdrożeniu nowości. Jestem więc pewien, że w ciągu najbliższych miesięcy sami będziemy mogli sprawdzić nową funkcjonalność. Wierzę także, że dopiero na przestrzeni czasu zostanie ona maksymalnie dopracowana. Plotki wskazują, że nie jest to krótkoterminowy produkt.

Instagram i Facebook będzie mógł o tym jedynie pomarzyć (chyba, że ponownie szybko skopiuje rozwiązanie). Praktycznie każde miejsce w świecie rzeczywistym będzie mogło dostać swój niepowtarzalny filtr. Podobnie, jak to miało miejsce z Pokemon Go – za pomocą smartfonu będziemy mogli obejrzeć zupełnie inny świat. Zajrzeć i sprawdzić, co kryje się po drugiej stronie lustra.

To także ogromna możliwość na zyski dla Snapa, który będzie mógł sprzedawać wirtualne miejsca na reklamę. Szczególnie zainteresowane tym będą wielkie marki, które już teraz poszukują nowych form angażowania swojej grupy docelowej, w większości znajdującej się właśnie na Snapchacie. Myślę, że realna droga do rozwoju tej funkcji będzie długa, ale jest warta podjęcia wszelkiego ryzyka.

Źródło: The Information, opracowanie własne

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

To pierwszy przeciek o flagowym Samsungu, który na dobrą sprawę możemy uznać za pozytywny

Samsung Galaxy Z Flip7 choć częściowo został uratowany przez nowe przecieki o specyfikacji. Snapdragon zamiast…

23 lutego 2025
  • Promocje

Tani RTS z uniwersum Warhammer 40 000 w promocji. W tej cenie to must have

Tani RTS łączący w sobie elementy RPG jest do kupienia obecnie w zdecydowanie niższej cenie…

23 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Czy Xiaomi ciągle jest królem opłacalnych telefonów? Test Redmi Note 14 Pro 5G

Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G to solidny wybór w średniej półce cenowej, oferujący ekran…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Ale żyleta. Samsung Galaxy S25 Edge na wideo zdradza zgrabną sylwetkę

Samsung Galaxy S25 Edge pozuje na wideo obok składanego Samsunga Galaxy Z Fold 6 i…

23 lutego 2025
  • Promocje

Kapitalna gra detektywistyczna 77% taniej. To zapomniany przez wielu graczy hit Rockstara

Kapitalna gra detektywistyczna od Rockstara została objęta potężnym 77% rabatem. Nie dość, że przy jej…

23 lutego 2025
  • Bankowość
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Klienci PKO BP na celowniku. Wydano arcyważne ostrzeżenie

Klienci PKO BP zostali perfidnie wzięci na celownik. Niebezpieczeństwo nigdy do końca nie minie, można…

23 lutego 2025